به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان ‌جنوبی در محل استانداری افزود: 20 هزار تن نهاده دامی برای حوزه انتخابیه خود اخذ کردیم که بخشی از آن به سایر استان‌ ها خارج شد.
وی اظهار کرد: پیشنهاد داده می شود نهاده های دامی تولید شده در استان به استان های مجاور ارسال نشود در حالی که همه می دانیم این اقدام به ضرر کشاورزان استان خواهد بود.
وی گفت: مشکل دامداران استان خراسان جنوبی با تامین منابع مالی آنها قابل رفع شدن است لذا از هر طریقی باید این منابع را جذب کنیم.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع مشکلات دامداری‌ های استان باید با برگزاری جلسات کارشناسی شده روشن و این مشکل حداقل برای یک بار حل شود.
وی با تاکید بر اینکه باید برای دامداران فکر اساسی شود بیان کرد: در این استان دامداران با خشکسالی شدید مواجه هستند لذا به ناچار دام خود را حتی با دریافت یک چک به فروش می رسانند که در مواردی نتوانسته‌ اند پول خود را نقد کنند.
امیرحسنخانی گفت: شیر در خراسان‌ جنوبی توسط کارخانه ها پایین ‌تر از سایر استان ‌ها خریداری می‌ شود که این به صلاح استان نیست.
وی با اعلام اینکه کارخانجات شیر استان زیر ظرفیت کار می کنند افزود: کارخانه بیرجند حداقل می تواند 15 تا 20 تن ظرفیت کار کند اما با چهار تن کار می کند.
وی ادامه داد: باید یارانه ای در این زمینه در نظر گرفته شود چراکه این موضوع قسمتی از اشتغال کشور است تا مشکل مالی را حل نکنیم کمکی به دامداران نکرده ایم.
یکی از دامداران دام سنگین فردوس نیز در این نشست گفت: چهار سال پیش دولت قیمت شیر را یکهزار و 440 تومان تعیین کرد اما در استان شیر به ازای هر کیلوگرم یکهزار و 150 تا
یکهزار و 200 تومان از ما خریداری می شود که این وضعیت برای دامدار قابل تحمل نیست.
فانی گفت: بحث هایی که در خصوص حمایت از دامدار از برخی مشئولان شنیده می شود فقط بهانه ای برای ادامه کار دامداران است، چون دامدار همیشه ساکت بوده و اراده ای برای دفاع از خود نداشته است.
وی بیان کرد: چرا باید از 15 فروردین تاکنون خوراک دام هر کیلوگرم 200 تومان افزایش یابد لذا از مسئولان تقاضا داریم تکلیف دامداران را مشخص کنند.
وی گفت: مجموعه شیر فردوس که جزو با کیفیت ترین شیر استان با تولید روزانه 25 تن است در حال ورشکستگی است و تعدیل نیرو دارد.
این تولیدکننده افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر باید محاسبه و سپس قیمت واقعی شیر تعیین شود در غیر اینصورت دولت مابه التفاوت قیمت را بپردازد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.