مهدی گلدانی مقدم روز یکشنبه در حاشیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموز خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هدف اصلی از ایجاد طرح سفیران سلامت آموزش خود مراقبتی و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان از مسائل بهداشتی است.
به گفته وی در این طرح دانش آموزان به عنوان محور اصلی و با مشارکت آموزش و پرورش، آموزش های ابتدایی جلوگیری از بیماری ها و حفظ سلامت را آموزش می بینند و به تبع آن خانواده ها هم از این طرح بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: در بحث آموزش و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر با اولویت پدیکلوز( شپش سر) 100 هزار و 750 دانش آموز معادل 65 درصد جمعیت دانش آموزی استان آموزش دیدند.
گلدانی با بیان اینکه 93 هزار دانش آموز از آموزش و پیشگیری بیماری های دهان و دندان بهره مند شدند، گفت: اولویت برای آموزش در این طرح دانش آموزان مدارس ابتدایی بودند.
وی ادامه داد: به توجه به احتمال و پیشگیری از ضعف آهن در بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم هم 21 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند و شناسنامه سلامت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی، هفتم و دهم به طور کامل تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه در طرح دادرس 130 تیم دانش آموزی به کمک جمعیت هلال احمر آموزش های لازم را فرا گرفتند، افزود: هزار و 200 دانش آموز استان هم از آموزش های اصول ایمنی برخوردار شدند.
در این جشنواره 50 نفر از برگزیدگان سفیر سلامت استان تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا در نخستین دوره برگزاری طرح سفیران سلامت در استان 15 هزار نفر معادل حدود 10 درصد دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت عضویت یافتند.
استان خراسان جنوبی 150 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم و فرهنگی دارد.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.