به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی افزود: اگر قبل از وقوع تخلف به موقع هشدار و تذکر داده شود نیروی انسانی سالم می‌ ماند.
وی اظهار کرد: در اجرای قانون باید جدیت داشت، اگر زیر مجموعه رها شود، فاسد شده و وقتی فساد نیز گسترش پیدا کرد به مجموعه اداری صدمه وارد می شود.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: در بیشتر موارد نیروهای قضایی تخلف را پیگیری می‌کنند اما دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح بر امر پیشگیری است.
عبادی گفت: همانطور که در بهداشت و درمان پیشگیری بهتر از درمان است اگر فردی شغل، زندگی، احترام و دیانت دارد و سپس به سمت گناه و تخلف برود به یک بیماری دچار شده و باید پیشگیری کرد.
وی افزود: بعضی وقت ها در رسانه‌ های داخلی شنیده می‌شود اشخاصی در رده‌های بالا با حقوق‌ های چند میلیونی دزدی و از کشور فرار می‌کنند و حرمت و آبرو خود را در جامعه از دست می‌دهند، این نوعی بیماری است.
وی تصریح کرد: پیشگیری در واقع همان پیشگیری از انواع بیماری‌ هاست، مسئولان عواقب خیانت‌ها را به زیرمجموعه خود یادآور شوند تا این نیروها سالم بمانند زیرا نیروی انسانی در هر رده یکی از سرمایه ‌های کشور هستند.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: با پیشگیری می‌توان هم جلوی تخلفات و ضررهای اجتماعی و هم جلوی ضایع شدن نیروی انسانی را گرفت.
عبادی گفت: زیر مجموعه در هر سازمانی، مانند فرزندان آن سازمان و افراد در رده بالا نیز به عنوان پدری دلسوز برای فرزندان خود هستند، مساله این نیست که از فلانی انتقام گرفته شود بلکه موضوع این است که سازمان سالم بماند تا وظیفه اصلی انجام شود.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نور چشم جامعه و خار چشم دشمنان هستند و باید سالم بمانند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اقدامات این سازمان برای نظامیان است، بخشی از جرایم به دلیل جهل است و اگر افراد آگاهی از قانون پیدا کنند از بسیاری از جرم ها پیشگیری می شود.
محمدحسین محمدپور افزود: دوره های آموزشی در این خصوص برای یگان های نظامی برگزار می شود و این اثر خوبی در آگاهی همکاران با قانون و جرایم دارد.
وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح طبق آمار سالم ترین کارکنان را دارد، یادآور شد: در بحث تخلف اگر گاهی توبیخی انجام شود، در اداره های دیگر شاید برخوردی نشود اما در این محموعه با کوچک ترین عمل با قبح پایین هم برخورد شدید می شود.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.