به گزارش ایرنا احمد خامسان روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بیرجند افزود: امیدوارم در چهار سالی که در خدمت همکاران دانشگاهی هستم با همکاری و همدلی کارکنان مسیر توسعه این دانشگاه را بیش از پیش هموار کنم.
وی با بیان اینکه برنامه ما با توجه به سند چشم انداز دانشگاه و اسناد بالادستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است اظهار کرد: چالش های دانشگاه بیرجند را با کمک همکاران مدیریت و رفع خواهیم کرد تا دانشگاه به بقا و ثبات خود ادامه دهد.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: آموزش عالی با بحران های زیادی مواجه است، بخشی به دلیل گسترش بی رویه آموزش عالی در سطح کشور است.
رئیس سابق دانشگاه بیرجند هم در این مراسم گفت: دانشگاه موتور محرک توسعه کشور بوده که انسان سازی، تولید علم، مقابله با انحراف و خرافات و ایجاد تحول از رسالت های مهم آن است.
خلیل خلیلی افزود: در حال حاضر، 12 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند و نسبت دانشجو به کارمند یک به یک است و از این نظر دانشگاهی چابک محسوب می شود.
وی اظهار کرد: تعامل سازنده و فعال با نهادهای تصمیم گیر، گسترش کمی و کیفی رشته های دانشگاهی، کانون ها و شرکت های دانش بنیان، تلاش در تدوین سند آموزش عالی در منطقه شرق کشور، گسترش فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی در بعد فراملی، از جمله اقدامات انجام شده در مدت چهار سال فعالیتم در این دانشگاه است.
در این مراسم احمد خامسان به عنوان رئیس دانشگاه بیرجند معرفی و از خدمات چهار ساله خلیل خلیلی رئیس پیشین دانشگاه تجلیل شد.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.