به گزارش ایرنا خلیل بلالی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: طبق بررسی های به عمل آمده در چند سال گذشته موردی از شکایت زیرمیزی پزشکان در این استان وجود ندارد و اصل این مهم هم باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
وی بیان کرد: طبق قانون برای پزشکانی که برخلاف قانون تقاضای مبالغ زیرمیزی از بیماران داشته باشند محکومیت هایی بنا بر تخلف از توبیخ تا لغو پروانه طبابت صادر خواهد شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی بیرجند گفت: در زمینه رسیدگی به تخلف های انتظامی در سال 94، استان نمونه کشور بوده ایم و حفظ حقوق بیماران و شاغلان وابسته را در دستور کار قرار دادیم.

** عضویت 773 نفر در نظام پزشکی
وی با بیان اینکه هم اکنون 773 نفر عضو این سازمان هستند گفت: این اعضا حق عضویت نظام پزشکی را پرداخت کرده و از خدمات آن بهره مند می شوند.
بلالی افزود: تاکنون 193 پزشک عمومی، 148 کارشناس مامایی، 136 پزشک متخصص، 71 داروساز، 19 دندانپزشک، 12 فوق تخصص و ... با پرداخت حق عضویت عضو شده اند.
وی اظهار کرد: تمامی اعضای 17 نفره هیات مدیره نظام پزشکی بیرجند هیچ درآمدی از این فعالیت کسب نمی کنند و به صورت رایگان خدمت رسانی می کنند.
وی گفت: سازمان نظام پزشکی برخلاف دیگر سازمان ها غیر دولتی است و هیچگونه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند و مخارج از طریق حق عضویت اعضا پرداخت می شود که انتظار می رود اعضا در اولین فرصت نسبت به پرداخت حق عضویت اقدام کنند.
رئیس سازمان نظام پزشکی بیرجند اظهار کرد: میزان ثبت شکایات پزشکی کشور نسبت به کشورهایی مثل انگلیس بسیار ناچیز است به طوری که 15 درصد پرونده های پزشکی انگلیس منجر به محکومیت قصور می شود در حالی که در ایران کمتر از یک دهم درصد است.
وی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی حوزه بهداشت و درمان اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: رسانه ها به عنوان بازوی توانای این حوزه می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.
سازمان نظام پزشکی خراسان جنوبی از سال 70 در خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در بیرجند، فردوس، طبس و قاین دارای مرکز است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.