به گزارش ایرنا محمدرضا بیکی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: از این مبلغ 74 میلیارد تومان پروژه های احداثی، 32 میلیارد تومان زمین و مستقلات و 13 میلیارد تومان نقد یا به صورت تجهیزات اهدا شده است.
وی بیان کرد: 18 میلیارد و 180 میلیون تومان سال گذشته در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تعهد شد که طبق بررسی های به عمل آمده و آمار متقاضیان شرکت کننده در جشنواره امسال، پیش بینی می شود افزایش چشمگیری در کمک های خیرین داشته باشیم.
وی ادامه داد: براساس چشم انداز پنج ساله برای نیازسنجی فضاهای آموزشی در استان در زمینه موالید 30 هزار نفر به دانش آموزان استان اضافه خواهد شد که طبق میانگین مساحتی 9 متر برای هر نفر، به 280 هزار متر مربع سرانه فضای آموزشی نیاز داریم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر فقط در مساکن مهر 730 کلاس درس مورد نیاز است که از این تعداد 153 کلاس در حال اجراست و از آنجا که برای ساخت و تجهیز هر کلاس درس 200 میلیون تومان نیاز است بدون حضور خیرین نخواهیم توانست آن را محقق کنیم.

**48 درصد کلاس های درس به مقاوم سازی نیاز دارد
وی اظهار کرد: 15 درصد کلاس های درس استان خراسان جنوبی تخریبی و 48 درصد نیازمند مقاوم سازی است.
بیکی با بیان اینکه در این سال ها بنیادهای خیریه مختلف همکاری خوبی با اداره کل نوسازی مدارس داشته اند افزود: بنیاد علوی در ساخت 100 کلاس درس، بنیاد برکت 150 و بانک ها در پروژه های مختلفی وارد شده اند که نقش قابل توجهی در توسعه و تجهیز مدارس داشته اند.
وی از همکاری آستان قدس رضوی در اجرای طرح بزرگ آموزشی در مهرشهر بیرجند خبر داد و گفت: این طرح در حال بررسی و مطالعات اولیه است که امیدواریم به زودی با توجه به تحقق زمین مورد نیاز شروع به ساخت شود.
وی اظهار کرد: بنیاد مصلی نژاد هم چند سالی است در استان فعال شده که صفر تا صد پروژه ها را بدون کمک از دستگاه دیگری انجام می دهد و پروژه 12 کلاسی مصلی نژاد در بیرجند در حال ساخت است که تا مهر ماه جاری به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: مدارس کانکسی در برخی روستاها هم به معضلی تبدیل شده است اما بنا به جمعیت بسیار پایین و قرار گرفتن دانش آموزان در مقاطع مختلف، باید طرح مجتمع های مرکزی آموزشی در این مناطق اجرا شود.
وی اختصاص 411 میلیارد تومانی اعتبارات مربوط به نوسازی مدارس در قانون بودجه 97 را فرصت خوبی برای جذب اعتبارات دانست و تصریح کرد: این اعتبار معادل تحقق یافته سال 96 است که با توجه به این ظرفیت امیدواریم خیران هم با قوت بیشتری ورود پیدا کنند.
بیکی حضور پرشور خیرین در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی را خواستار شد و افزود: این جشنواره با سه هدف تکریم خیرین، اشاعه فرهنگ خیرخواهی و ارایه نیازهای آموزشی برگزار خواهد شد.
وی رویش خیرین جوان را از مهمترین رویکردهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: کمیته های پشتیبانی، تبلیغ، نظرسنجی، شناسایی و جذب خیرین از 6 ماه پیش فعال شده اند و امیدواریم دامنه این جشنواره انتظارات آموزشی استان را محقق کند.
بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی شنبه هشتم اردیبهشت در هتل کوهستان بیرجند برگزار می شود.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.