به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد حسینی در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: تسهیلات پرداختی باید تاثیر مستقیم بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، زندگی مردم و متقاضیان داشته باشد و آن را در عمل نشان دهد.
وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی هدف واحدی را دنبال می کنند و در صورتی موفق خواهند بود که هدف منسجمی را مشخص و با هم افزایی و هم پوشانی در جهت تحقق آن تلاش کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه امروز انسجام خوبی در پرداخت تسهیلات در استان وجود دارد گفت: در حال حاضر شرایط مطلوبی پیش روی استان قرار دارد لذا نباید بگذاریم به این موضوع آسیبی وارد شود.
وی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری در استان می تواند راهبرد مناسبی را در حوزه توسعه این صنعت مهم در استان به مسئولان ذیربط ارائه دهد.
حسینی توجه به صنعت بسته بندی محصولات در استان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: آنچه موجب ایجاد اشتغال بیشتر و ارزش افزوده می شود، توجه به صنعت بسته بندی در محصولات تولیدی است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال روستایی باید به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود گفت: نظارت ها باید در زمینه اجرای طرح های اشتغال زا روستایی جدی تر دنبال شود چرا که اگر در این حوزه قصور یا کوتاهی صورت گیرد مشکلات عدیده ای در اجرای طرح های مربوط به وجود خواهد آمد.
وی به تاثیر اقدامات بانک ها و موسسات مالی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: مسئولان باید از تمام توان و ظرفیت اداری و کاری که در اختیار دارند برای ارائه خدمت هرچه بهتر و بیشتر به مردم استفاده نمایند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح نژاد دام در استان به عنوان یک اقدام ضروری و قابل ملاحظه اشاره کرد و گفت: اقدامات در این زمینه باید متناسب با قوانین و نیاز روز جامعه باشد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی ضمن تاکید بر لزوم تفویض اختیار به استانداری ها در زمینه سهم اعتبارات شهرستانی در حوزه اشتغال گفت: لازم است در زمینه واگذاری اعتبارات شهرستان ها، اختیاراتی به استانداران تفویض شود تا روند انجام امور نیز تسهیل شود.
حسینی بر لزوم تسریع در انجام امور مربوط به استعلامات تاکید کرد و افزود: کاهش روند سرعت اقدامات در استعلامات مربوط به سرمایه گذاران موجب یاس و ناامیدی و متوقف شدن انجام کار سرمایه گذاری در استان خواهد شد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.