به گزارش ایرنا علی ناصری روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بیرجند افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان متکی بر حوزه فناوری اطلاعات که سرمایه بری کم و بازدهی بالا دارد و مورد تاکید استاندار خراسان جنوبی است از مهم ترین برنامه های ماست.
وی فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی برشمرد و اظهار کرد: یکی از راه های ایجاد اشتغال حمایت از شرکت های دانش بنیان در این حوزه است.
فرماندار بیرجند گفت: از ظرفیت همه کسانی که ایده و راهکار برای شکل گیری حوزه آی تی در مرکز استان دارند، بهره می گیریم و با توجه به توان خوبی که در دانشگاه های استان وجود دارد باید در حوزه فناوری اطلاعات موفقیت های بیشتری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: تهیه راهبرد توسعه شهر بیرجند با محوریت مباحث اقتصادی از دیگر برنامه های سال جاری است.
ناصری گفت: با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال در سال 96، از مجموع توان تسهیلات دهی بانک ها در حد انتظار استفاده و در زمینه تحقق تعهد اشتغال بیشتر از سقف مورد تعهد اقدام شد.
وی افزود: راستی آزمایی و بررسی شغل های ایجاد شده توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند در حال بررسی است که گزارش آن در جلسه بعدی کارگروه اعلام می شود.
وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» باید برنامه های خود را در سال جاری براساس توسعه اشتغال و حمایت از کالای ایرانی متمرکز کنیم.
فرماندار بیرجند گفت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند تولید با کیفیت و ارائه خدمت در حوزه تولید کشور است تا پس از تولید کالای داخلی از مردم تقاضا کنیم که کالای ایرانی استفاده کنند.
وی بیان کرد: گردشگری از حوزه های مهمی است که منجر به ایجاد اشتغال، تولید سرمایه و جلوگیری از مهاجرت می شود و قابلیت های خوبی در خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند وجود دارد که اقدامات خوبی از ابتدای شروع دولت یازدهم در حوزه گردشگری با حمایت دولت انجام شده است.
ناصری افزود: امروز بحث اقامت های بوم گردی، تورهای گردشگری و حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان که مغفول بود، با کیفیت بالا انجام شود و طرح های گردشگری به نسبت طرح های صنعتی با سرمایه بری کمتر، اشتغال بیشتری نسبت به طرح صنعتی ایجاد می کنند.
وی اظهار کرد: امسال در ادامه پیگیری های سال قبل، برای روستای هدف گردشگری شوکت آباد اقدامات خوبی انجام و اعتبار لازم تزریق می شود تا این نقطه به یکی از نقاط جذاب شهرستان بیرجند برای گردشگری تبدیل شود.
وی افزود: موضوع اشتغال فقط در اختیار دستگاه های متولی صدور مجوز نیست و همه دستگاه ها در حوزه های مختلف در این خصوص برنامه ریزی و اقدام کنند.
فرماندار بیرجند تصریح کرد: در سال جاری کمیته اشتغال هر 2 ماه یکبار برگزار می شود و مدیران دستگاه های مربوط گزارش وضعیت اشتغال را که در پیرامون فعالیت دستگاه های خود انجام می شود، ارائه کنند.
وی گفت: بخشی از تسهیلات سهمیه سال 96 که هنوز جذب نشده با تلاش مدیران مربوط تا تیر ماه سال جاری به اتمام برسد و امیدواریم سهیمه سال 1397، در حوزه های مختلف تسهیلاتی هرچه سریعتر ابلاغ شود.
ناصری افزود: رصد و پایش وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار و نیمه فعال شهرستان بیرجند را امسال مانند سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه می دهیم.
وی گفت: نمایشگاه بین المللی بیرجند با توجه به تاکید استاندار خراسان جنوبی در سال جاری باید در محل جدید راه اندازی و صنف های آلاینده در مکان جدید مستقر شود.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.