محمد بارانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد اشتغال پایدار از جمله راه های توانمندسازی، استقلال و خودکفایی معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان است که سال گذشته با تسهیلات بند (د) تبصره 16 قانون بودجه سال 96، برای 44 نفر کسب و کار خرد یا خوداشتغالی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد 34 نفر معلول مبلغ 375 میلیون تومان، 9 زن سرپرست خانوار 84 میلیون تومان و 9 نفر معتاد بهبود یافته 75 میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت ‌کردند.
وی با بیان اینکه از مجموع اشتغال ثبت شده تعداد 41 نفر روستایی و 11 نفر شهری هستند گفت: 16 شغل در حوزه خدمات و 36 شغل مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه اعلام کرد: این اعتبارات برای مشاغل خانگی تا سقف پنج میلیون تومان و برای خوداشتغالی تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
وی افزود: شغل‌های ایجاد شده براساس انتخاب متقاضیان بیشتر در قالب راه اندازی فست فود، پوشاک، پارچه فروشی، برق کشی خودرو، قالی بافی، خیاطی، جاروبافی، حوله بافی، کشاورزی، دامداری، سوپرمارکت، داروگیاهی و... است.
بارانی گفت: همچنین از محل اعتبارات توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی زیرکوه، برای 30 معلول روستایی در زمینه مشاغل خانگی شغل ایجاد شد که در مجموع 62میلیون و 450 هزار تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای هفت نفر بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت می شود گفت: بهزیستی تسهیلات کم بهره 20 میلیون تومانی را برای کارفرمایان به ازای اشتغال هر مددجو پرداخت می‌ کند که هر کارفرما می‌تواند تا پنج نفر را در این چارچوب به خدمت بگیرد و از 23 درصد حق بیمه کارفرمایی به مدت پنج سال بهره‌مند شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات، در سال های گذشته بهزیستی در ارتباط با ایجاد اشتغال معلولان به کارفرمایانی که معلول تحت حمایت بهزیستی را مشغول به کار کنند، تا مبلغ هشت میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
این شهرستان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.