به گزارش ایرنا حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و رژه نیروهای مسلح در بیرجند افزود: جهاد بر همه مسلمانان واجب است و برای مقابله با ستمگر باید قدرت خود را تقویت کرد.
وی بیان کرد: در بخش دفاع از دین و جامعه مسلمان وقتی خطری برای حاکمیت اسلام ایجاد شود بر همه افراد از زن و مرد و با هر وسیله واجب است تا مقابل دشمن بایستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ظلم پذیری گناه بزرگی است و در اسلام چنین چیزی وجود ندارد و کسی که تسلیم دشمن شود در ظلم شریک می شود.
وی افزود: سیاستی که موجب ضعف مسلمانان شود را نباید پذیرفت چون دفاع در صحنه سیاسی، اقتصادی، تبلیغات و... واجب است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی نایب عام امام زمان (عج) حافظ جان، مال، ناموس مردم و حاکمیت اسلام هستند و در بالاترین مرتبه عبادت قرار دارند.
وی اظهار کرد: مستکبران هر روز به بهانه ای مثل دانش هسته ای، دفاع موشکی، رسانه ای و... قصد تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند که این خواب شوم آنها با هوشیاری مردم و آمادگی نیروهای مسلح هرگز تعبیر نمی شود.
امام جمعه بیرجند گفت: نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، تَوَلّی و تَبَرّی فروع دین است و جهاد و حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است که بخش عظیم آن حراست از اسلام در جهاد قرار دارد.
وی جهاد را داروی بسیاری از دردهای بی درمان دانست و اظهار کرد: از نظر روان شناختی و انسان شناسی انگیزه فساد، خونریزی و استبداد در انسان وجود دارد و دین اسلام مطابق با نظام خلقت است.
عبادی جهاد را به معنای جنگ ابتدایی و جنگ دفاعی توصیف کرد و گفت: در جنگ ابتدایی از نظر فقه اهل بیت (ع) مشروط به حضور پیامبر (ص) و امام معصوم است که نظارت بر این امر باید با نظر معصوم باشد تا کسانی که به اسم اسلام حکومت کنند، سلطه طلبی و غرض های مادی خود را به نام دین تحمیل نکنند.
وی با بیان اینکه جهاد دفاعی در بخش دفاع شخصی و دفاع از دین مطرح است گفت: مهاجمی که به فردی با هدف قتل یا تجاوز به ناموسش هجوم آورد تسلیم او نباید شد تا جایی که به قتل مهاجم بینجامد اما اگر منجر به قتل مدافع شود، احتیاط در ترک دفاع است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مهاجمی که برای نابودی جان یا تجاوز به ناموس دیگران هجوم آورده در این جا مقاومت تا آخرین لحظه حتی تا وقتی که به قتل مدافع بینجامد، واجب شرعی است.
وی گفت: ظلم هایی که در دنیا رخ می دهد بخشی مربوط به مستکبران است که در جان، مال و ناموس دیگران طمع می کنند اما بخش عظیم آن مربوط به فرد ظلم پذیر است و به حکم اسلام اگر کسی به جان و ناموس مسلمان هجوم آورد باید تا پای جان مقابلش ایستاد و تسلیم مهاجم نشد.
آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امروز (چهارشنبه) 29 فروردین در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار شد.
این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم مقابل بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار شد و یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.