محمد مالکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 60 درصد بچه ماهی های توزیع شده یارانه ای و مابقی به صورت مشارکتی بوده است افزود: همچنین خوراک یارانه ای گرمابی پس از توزیع بچه ماهی بین پرورش دهندگان توزیع می شود.
وی از وجود 65 استخر پرورش ماهی گرمابی و سردابی در نهبندان خبر داد و گفت: سالانه میزان تولید گوشت ماهیان گرمابی 112 تن و ماهیان سردابی 15 تن در سطح استخرهای شهرستان قابل پیش بینی است.
وی عنوان کرد: بچه ماهی رهاسازی شده در استخرهای پرورش ماهی در صورتی که درست تغذیه شوند مهرماه امسال قابل صید خواهند بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان به اشاره به استعداد بالقوه این شهرستان در جهت توسعه پرورش ماهی گفت: نهبندان با داشتن منابع آبی متعدد از جمله قنات، چشمه و مهمتر از همه چاه های کشاورزی پتانسیل خوبی برای آبزی پروری دارد.
وی با بیان اینکه پرورش ماهی برای کشاورزان سود اقتصادی به همراه دارد گفت: همچنین تولید ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گفته سعیدی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امسال 400 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از شمال کشور برای استخرهای پرورش ماهی استان تامین شده است.
در خراسان جنوبی 659 استخر پرورش ماهی وجود دارد که 623 مورد گرمابی و مابقی سردابی است.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.