امین مصطفوی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سود حاصل از محل فروش سوخت مرزنشینان به حساب 460 سرپرست خانوار دارای کارت مبادلات مرزی واریز شد.
وی بیان کرد: در شهرستان زیرکوه 919 خانوار در شعاع 25 کیلومتر مرز زندگی می کنند که تاکنون 550 نفر کارت مبادلات مرزی دریافت کردند که از این تعداد، کارت 90 خانوار غیرفعال است.
وی اظهار کرد: طرح فروش سوخت مرزنشینان اقدامی خوبی است که ماندگاری جمعیت در روستاهای مرزی را به دنبال دارد.
مصطفوی نیا عنوان کرد: سود حاصل از فروش سوخت به حساب برخی مرزنشینان واریز نشده که با همکاری استانداری در تلاش هستیم که با یک اقدام کارشناسی این سود به مرزنشینان واقعی برسد.
فروش سوخت به ساکنان روستاها و شهرهای حاشیه مرز براساس بند دو مصوبه هیات وزیران برای معیشت مرزنشینان از خردادماه 1392 در کشور آغاز شد.
بر اساس مصوبه اعلام شده ماهانه هزار و 500 لیتر سوخت (گازوئیل) برای فروش به آنسوی مرز به هر خانوار ساکن در شعاع 25 کیلومتری مرزهای خراسان جنوبی تعلق می گیرد که عموما سهمیه هر منطقه و روستا به صورت تجمیعی به وسیله تعاونی مرزنشینان به آنسوی مرز انتقال می یابد و سود حاصل از آن به خانوارها پرداخت می شود.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.