سید ابوالحسن میرجلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب این افراد با توجه به تعطیلات 2 روز گذشته برای تفریح در نقاط کوهپایه ای و خوش آب و هوای استان حضور یافته بودند که تیم های عملیاتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب به آنان امدادرسانی کردند.
وی تصریح کرد: بارش شدید باران در روزهای اخیر مانند سه سال گذشته هیچ گونه خسارت جانی در خراسان جنوبی نداشته و خسارات مالی نیز بیشتر در حوزه راه و جزئی بوده است.
وی گفت: به علت خشکسالی های پیاپی و کاهش نفوذپذیری خاک، بارندگی های اندک هم در این استان موجب ایجاد روان آب می شود که این پدیده در برخی شهرستان ها به خصوص راه های روستایی و عشایری آب شستگی ایجاد می کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه ماهیت بارش های اخیر رگباری است، بارش باران در این مدت باعث آب شستگی تعدادی از راه های روستایی و عشایری استان شد که نیروهای راهداری و سایر عوامل در کوتاه ترین زمان مسیرها را بازگشایی کردند.
وی گفت: همان گونه که در اطلاعیه های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران در روزهای اخیر اعلام شد سامانه بارشی از روز پنجشنبه در استان خراسان جنوبی فعال شد و تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان های طبس، بیرجند، سربیشه، درمیان و خوسف بوده است.
میرجلیلی اظهار کرد: در 72 ساعت گذشته ایستگاه خرو شهرستان طبس با 45 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است و این میزان در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
وی افزود: 71 تیم عملیاتی و امدادی از دستگاه های مختلف به دستور استاندار خراسان جنوبی تا روز سه شنبه هفته جاری که سامانه بارشی فعال است، در استان آماده باش هستند.

**اخطاریه ها جدی گرفته شود
وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی، فردا (دوشنبه) و سه شنبه بارندگی ها در استان قابل توجه خواهد بود لذا مردم اخطاریه ها را جدی بگیرند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارندگی روزهای آینده در شهرستان های بیرجند، سرایان، قاین، زیرکوه، درمیان، خوسف و فردوس خواهد بود.
وی افزود: با توجه به ماهیت بارش های رگباری و نقطه ای لازم است مردم نکات ایمنی را رعایت و از اسکان در نقاط سیل خیز و حریم و بستر رودخانه ها پرهیز کنند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.