محمدرضا چهکندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته برای روستاییان شهرستان 2 هزار و 200 سرویس آب به حجم 27 هزار مترمکعب ارسال شده است.
وی با بیان اینکه ماهانه 184 سرویس آب برای روستاییان ارسال می شود گفت: باید تامین اعتبار آبرسانی سیار در اولویت نخست مسئولان قرار گیرد و در این زمینه 400 میلیون تومان بدهی به پیمانکاران آبرسان داریم.
وی براساس بخشنامه ارسالی از مرکز استان، سهمیه آبرسانی سیار برای هر خانوار روستایی در شبانه روز را 50 لیتر اعلام کرد و گفت: علیرغم کمبود اعتبار، بیشتر اوقات بیشتر از سهمیه آب ارسال می شود تا مشکل کم آبی روستاییان رفع شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی سربیشه عنوان کرد: در اکثر روستاهای شهرستان با توجه به خشکسالی های چندین ساله مردم با کمبود شدید آب دست و پنجه نرم می کنند و آب ارسالی از سوی آب و فاضلاب روستایی نیاز آبی آنان را به صورت کامل رفع نمی کند.
وی گفت: تمامی تلاش ما این است که آب به موقع و با کیفیت لازم به دست روستاییان برسد اما به دلیل کاهش سطح سفره های زیرزمینی و افزایش شوری آب، آب ارسالی برای روستاییان کیفیت خوبی ندارد.
وی کمبود اعتبار، پراکندگی، خاکی و نامناسب بودن جاده‌های روستایی و کیفیت پایین آب ارسالی را از مشکلات آبرسانی سیار شهرستان ذکر کرد و گفت: مخازن ثابت در روستاها به صورت مکرر ضدعفونی و شستشو می شود تا آب باکیفیتی به دست روستائیان برسد.
چهکندی بیان کرد: کار آبرسانی سیار در شهرستان هرگز تعطیل نمی شود و علیرغم کمبود شدید اعتبار و دیون به جامانده از سال قبل، ارسال آب با تانکر برای حل مشکلات روستاییان به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
منابع آبی خراسان جنوبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی متوالی از نظر کمی و کیفی کاهش یافته است و به گفته مسئولان در حال حاضر به 490 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.