به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام اسماعیل مختاری افزود: در مرکز استان جشن مبعث در امامزادگان باقریه (ع) با سخنرانی حجت الاسلام اسدالهی و مداحی قاضی زاده بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.
مردم ولایی شیعه و سنی خراسان جنوبی همزمان با 27 رجب سالروز مبعث حضرت محمد (ص) این روز بزرگ را گرامی داشته و جشن های مختلفی در سراسر استان برپا می شود.
به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار خراسان جنوبی با آذین بندی مساجد و معابر و پخش شربت و شیرینی سالروز بعثت پیامبر رافت و مهربانی را جشن گرفته و این واقعه فرخنده را به یکدیگر تبریک می گویند.
این مراسم در بقاع و اماکن متبرکه شاخص استان به صورت ویژه و با حضور روحانیان و سخنرانی های با مضمون سیره عملی پیامبر گرامی اسلام (ص) و فضیلت روز مبعث برگزار می شود.
محمد مصطفی (ص) روز 27 رجب عام الفیل 13 سال پیش از هجرت از سوی خداوند به پیامبری امت مبعوث شد که مسلمانان این روز را جشن می ‌گیرند و در روایات اسلامی اعمال مستحبی برای روز مبعث پیش بینی شده ‌که دعا، نماز و غسل مستحب از آن جمله است.
روز مبعث، روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود؛ روز تولد عاطفه هاست، عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت.
پیامبری آمد که رسالتش تکمیل مکارم اخلاق بین انسان ها بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.