به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز پنجشنبه در همایش بزرگ 'رسول رحمت' و نشست علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان خراسان جنوبی افزود: علمای شیعه و سنی در آموزه ها و تدریس بر مشترکات دینی تاکید کنند.
وی گفت: نگاه حاکمیت، مقام معظم رهبری و برنامه های دولت همه در راستای حفظ وحدت میان مسلمانان و رعایت حقوق آحاد ملت ایران است و افتخار داریم در نظامی هستیم که دین مبین اسلام به عنوان دین رسمی انتخاب شده و تکیه بر دین اسلام در اصول قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در ارتباط با گروه های تکفیری و داعشی باید با اندیشه های کاذب مبارزه کرد.
معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حمایت و دفاع از مردم مظلوم مسلمان نباید تروریسم تلقی شود اظهار کرد: در ارتباط با ساختن ربات های انسان نمایی مانند داعش که هیچ رحم و شفقی ندارند دوگانگی بر هر کسی واضح و مبرهن است.
وی یادآور شد: افتخار جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید در این است که امروز از توان و ظرفیت همه بر مبنای شایسته سالاری استفاده می کنیم و در مجموعه مدیران از خواهران و برادران اهل تسنن و تشیع بکارگیری شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

* ایران پیشگام تقریب مذاهب
اسماعیلی گفت: افتخار ماست که جمهوری اسلامی ایران پیشگام تقریب مذاهب است و همه در برابر خدا برابریم و همه ما تدبر، تامل، اندیشیدن و عقلانیت را مدنظر قرار می دهیم.
وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم زمینه های افراطی گری را از بین ببریم و در راستای بصیرت افزایی و برنامه های وحدت آفرین تلاش کنیم.
وی افزود: شبکه های گسترده ای در فضای مجازی تشکیل شده که ما خاستگاه و آبشخور این شبکه ها را می دانیم اما این را به نسل جوان بگوییم و دوگانگی ها را تبیین کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت عید سعید مبعث گفت: در شرایطی که شبه جزیره عربستان غرق جهالت و نادانی و بی عدالتی های اجتماعی، اختلافات طبقاتی و خرافات سرتاسر این شبه جزیره و بخش اعظمی از دنیا را فرا گرفته بود و در شرایطی که دختران را زنده به گور می کردند پیامبری امی مبعوث شد که آغاز رسالتش با کلام وحی شروع شد.
وی اضافه کرد: در این شرایط دین و آیینی برای بشریت به ارمغان آورد که در آن تاکید به اندیشیدن، خواندن، تدبر و تامل در آفرینش و خلقت شد.
وی گفت: با مبعوث شدن حضرت محمد (ص) حقوق همه انسان ها محترم شمرده و ندایی در ارتباط با دختران بی گناه از لسان دین مبین اسلام بیان شد.
اسماعیلی بیان کرد: همه ما به ویژه علما، فضلا، دانشگاهیان، فرهنگیان و همه کسانی که بین مردم به ویژه جوانان مرجعیت دارند، رسالت سنگینی در ارتباط با شناساندن اسلام واقعی بر عهده داریم.
وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید گوهر دین مبین اسلام را بشناسند اظهار کرد: گفتار و سیره رسول مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار و دین اسلام، پیام آور رحمت، مهربانی، حلم، صفا، صمیمت، از خودگذشتگی و ایثار است.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با رسول مکرم اسلام (ص) با جرات می توان ادعا کرد در کنار معجزه قرآن کریم معجزه صبر و اخلاق ایشان پیش برنده احکام خدا و دستورات الهی بود و ما نیز باید جوان، مستمع و شنونده را در عمل آگاه کنیم و جوان بداند که رسول ما مخالف جهل بود.
وی گفت: تاکیدات مکرر پیامبر (ص) بر اهمیت علم و دانش و مشورت با دیگران همه دال بر اسلام است و آنچه امروز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه بیشتر باید به آن پرداخته شود، تدبرهای حاکمیت در دین اسلام است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.