به گزارش ایرنا علیرضا یوسفی پور سه شنبه شب در نشست خبری افزود: یکی از طرح های در دست اجرا در شهرستان طبس طرح بهسازی روستاهای نمونه است که بر مبنای سند توسعه روستا «طرح هادی» صورت می گیرد و هدف آن توسعه و ترویج فعالیت بهسازی روستایی، توسعه اشتغال و معیشت روستاییان بوده که طرح روستای کریت با هدف مذکور تهیه شده است.
'طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستا را حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.'
وی طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری را از دیگر طرح های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: روستاهای ازمیغان، خرو و ملوند به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناسایی شدند که برای ساماندهی اسکان و پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری طرح بهسازی آنجا اجرا می شود.
وی افزود: روستاهای نایبند، اصفهک و پیرحاجات شامل طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی هستند و تاکنون مبلغ هفت میلیارد و 200 میلیون ریال به آن اختصاص داده شده که چهار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سال 96 است.
مدیر بنیاد مسکن طبس درباره تملک و واگذاری زمین های روستایی گفت: چهار میلیون و 812 هزار و 160 متر مربع زمین در 30 روستای شهرستان تملک شده که آماده واگذاری به متقاضیان است و تاکنون یکهزار و 572 قطعه زمین به مساحت 522 هزار و 802 متر مربع به متقاضیان واگذار شده است.
وی در مورد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: تاکنون چهار هزار و 115 واحد مسکونی با تسهیلات کارمزد چهار و پنج درصد پرداخت شده و سال گذشته 90 فقره تسهیلات 180 میلیون ریالی و 200 میلیون ریالی برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده است.
یوسفی پور اظهار کرد: به واحدهایی که از سال قبل تکمیل نشده مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه یا 40 میلیون ریال بلاعوض برای تکمیل واحدهای متقاضیان پرداخت شده است.
وی با بیان اهمیت مقاوم سازی مسکن روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی گفت: 2 دفتر و پنج ناظر در بخش مرکزی و در بخش های دیهوک و دستگردان هر کدام یک دفتر و 2 ناظر مستقر شده و با بنیاد همکاری می کنند.
وی درباره اقدامات این نهاد در حوزه مسکن شهری بیان کرد: 184 واحد مسکونی در شهر طبس در قالب پنج پروژه از محل اعتبارات داخلی بنیاد اجرا و واگذار شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس افزود: 24 واحد مسکونی در شهر دیهوک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز واگذار شده و 40 واحد مسکونی در شهر طبس در دست اجرا و مرحله نازک کاری است که نیمه اول امسال به پایان خواهد رسید.
وی در مورد واگذاری مسئولیت ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن گفت: در شهر عشق آباد نسبت به تهیه زمین به مساحت سه و نیم هکتار از طریق اداره راه و شهرسازی برای 172 نفر از متقاضیان شرکت تعاونی مسکن مهر اقدام کرده و عملیات اجرای این پروژه به پایان رسیده است.
یوسفی پور افزود: تسهیلات به 141 نفر متقاضیان مسکن مهر دیهوک و عشق آباد که متقاضی ساخت انفرادی مسکن بودند، پرداخت شده و در مجموع 314 واحد مسکن مهر ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
شهر طبس در 280 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
این شهرستان با 75 هزار نفر جمعیت و 57 هزار کیلومتر مربع وسعت با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران یاد می شود.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.