به گزارش ایرنا محمدرضا فخر روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر هفت کانون بسیج درجه یک و 2، پنج کانون بسیج درجه سه جامعه پزشکی در بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز بهداشتی و 2 جامعه پزشکی در استان ساماندهی شده است.
وی گفت: تمام نیروهای نظامی و انتظامی به جز نیروی دریایی در خراسان جنوبی حضور داشته و دارای یک سیستم بهداشت و درمان هستند که علاوه بر فعالیت های مربوط به خود در زمینه خدمت رسانی در حوزه های مختلف نیز همکاری دارند.
فخر بیان کرد: حدود 50 تا 55 درصد از گروه هدف بسیج جامعه پزشکی که دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی، پیراپزشکی و... هستند به عضویت بسیج درآمدند و در این زمینه خدمات رسانی می کنند.
وی اظهار کرد: با حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی برنامه ها و فعالیت های بسیار خوبی در سنوات گذشته انجام شد که از جمله آن می توان به تاسیس بیش از 14 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان از سال 86 تاکنون اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته بیش از 200 تیم پزشکی عمومی و تخصصی برای ارایه برنامه های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی به روستاهای محروم فرستاده شدند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: اسفند ماه سال 96 یک تیم 10 نفره در یک روز بیش از 70 مورد جراحی سرپایی به صورت رایگان در مناطق محروم استان انجام دادند.
فخر افزود: از سنوات گذشته تاکنون با استفاده از توان بسیج جامعه پزشکی خدمت رسانی های بدون مزد و خالصانه ای در مناطق مرحوم ارائه شده که یکی از مهمترین مواردی که در غالب این خدمات انجام شد همدلی، همراهی و هماهنگی تمامی سازمان های دخیل در این امر است.
وی گفت: تمامی سازمان هایی که در حوزه پزشکی استان فعالیت می کنند با اشتراک نظر، همراهی، وفاق و همدلی امور را به خوبی پیش می برند یکی از برنامه هایی که بسیار خوب انجام می شود در مباحث خدمات رسانی است.
وی اضافه کرد: شرکت های بیمه نیز در مباحث تخصصی و مباحث پشتیبانی نیروی جامعه پزشکی با ما همراه هستند.
فخر تاکید کرد: بسیج جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس خدمات بهداشتی و درمانی فراوانی ارائه کردند که اکنون نیز در همان غالب خدمات مطلوب مدنظر ماست و انسجام بیشتری پیدا کرده است.
وی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی علاوه بر فعالیت هایی که در مناطق محروم انجام می دهند در مباحث مالی نیز خدمت رسانی می کنند به عنوان مثال در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان کمک های مالی خوبی توسط اعضای بسیج انجام و تیم های پزشکی نیز به منطقه اعزام شدند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: سال های 95 و 96 حدود 60 هزار خدمت توسط بسیج جامعه پزشکی در ایام اربعین حسینی در شهر کاظمین به زائران حسینی ارایه شد.
فخر ادامه داد: علاوه بر ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم استان، در ماه مبارک رمضان اطعام رایگان نیز توسط تیم های پزشکی انجام می شود.
وی، شرکت در برنامه های معنوی حلقه های صالحین، راهیان نور، طرح شهید رهنمود، میز خدمت در مساجد را از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی در استان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این برخی پزشکان در مطب های شخصی خود به محرومان و افراد مستضعف خدمات رایگان ارائه می دهند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: برخی افراد با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در خصوص خطاهای پزشکی برخی پزشکان اعتراض دارند که بهتر است در این زمینه چاره اندیشی شود این موضوع علاوه بر درد بیمار موارد مالی سنگینی برای آنان ایجاد کرده است که شاید قابل جبران نباشد.
حجت الاسلام محمد ولی عارفی افزود: برخی افراد نیز فاقد هر نوع بیمه ای بوده و قدرت بیمه کردن خود را ندارند اما در برخی مواقع با مشکلات زیادی در حوزه کاری خود مواجه می شوند که قادر به پرداخت هزینه های سنگین بیمارستان نیستند در این زمینه نیز چاره اندیشی لازم انجام شود.
وی بیان کرد: برخی مواقع بیمارستان ها، تجهیزات و سایر ملزومات پزشکی را از دیگر کشورها تامین می کنند که در شان کشور اسلامی ما نیست، لذا توصیه می شود از کالاهای ایرانی استفاده کنند یا از مکان هایی خریداری شود که سالم و اسلامی باشد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.