محمد بارانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که شرایط به کارگیری آنان در مشاغل مختلف با گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهی کسب و کار فراهم شده است، می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از بهزیستی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی زیرکوه سال گذشته 62 بیمار به اعتیاد را برای بهبودی به کمپ های شهرستان بیرجند معرفی کرد گفت: 270 میلیون ریال برای درمان این افراد هزینه شده است.
وی ادامه داد: در این مدت پنج فرصت شغلی در زمینه های خدماتی و کشاورزی برای معتادان بهبود یافته با 71 میلیون تومان تسهیلات ایجاد شده است.
رئیس اداره بهزیستی زیرکوه گفت: از مهمترین مشکلات در گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به مصرف مواد مخدر حمایت نکردن خانواده ها، گروه همسالان، محیط و نداشتن شغل است و برای اینکه دایره شغلی معتادان بهبود یافته روز به روز گسترش یابد، بهزیستی سیاست تشویقی پرداخت 23 درصد بیمه خویش فرمایی آنها به مدت پنج سال را در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: همچنین به کارفرمایانی که تا پنج نفر از معلولان بهزیستی را به کار گیرند به ازای هر نفر 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و همچنین 23 درصد بیمه کارفرمایی را به مدت پنج سال پرداخت می کند.
بارانی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های اجتماعی جامعه اعتیاد است و می‌تواند بستر لازم برای رشد بسیاری از جرایم را فراهم کند گفت: بهزیستی زیرکوه قصد دارد کمپ ترک اعتیاد میان مدت را در این شهرستان تاسیس کند و از کسانی که شرایط تاسیس آن را دارند درخواست می شود به محل بهزیستی شهرستان مراجعه کنند.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
این شهرستان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.