به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار پزشکان و اعضای شورای بسیج جامعه پزشکی استان خراسان جنوبی افزود: یک پزشک بسیجی نباید به حرفه اش به عنوان منبع درآمد فکر کند، درآمد باید به اندازه نیاز باشد و تمامی همت و تفکر بسیجی فردی که با این تعهد پزشک شده، این است که جامعه سالم باشد.
وی بیان کرد: پزشکی یعنی با همه وجود در خدمت سلامت مردم بودن که این عبادت است و عبادت را نمی توان با پول انجام داد و هیچوقت علل و عوامل بیرونی نمی تواند این فرد را منحرف کند تا هدف اصلی خویش را فراموش کند.
امام جمعه بیرجند گفت: اگر بر لباس سفید پزشک یک لکه بیفتد کار وی خدایی نیست و وی به انحراف کشیده شده است و دنیا به هر سمتی برود بشر نباید خود و خدای خویش را فراموش کند چرا که در اینصورت از حالت انسانی خارج می شود.
وی عنوان کرد: گزارش های مختلفی در زمینه خدمت رسانی به محرومان، آسیب دیدگان، نیازمندان، زائران اربعین و ... از سوی جامعه پزشکی می رسد و در دنیایی که محبت ها کمرنگ شده خدمات قابل تقدیری از سوی این افراد در جامعه انجام می شود که بسیار باارزش است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه دنیای امروز کمبود احسان دارد گفت: خدمتی که اعضای جامعه پزشکی انجام می دهند غیر از اینکه یک عمل پزشکی بوده، ترویج مکتب احسان است و خداوند انسان را براساس احسان آفریده است.
وی ادامه داد: مسئولان نظام پزشکی با جدیت تمام بر خدمات پزشکان نظارت داشته باشند تا شاهد خطاهای پزشکی در جامعه نباشیم و در مورد خطاهای پزشکی پزشکان نیز باید توجه ویژه داشته باشند و در مسئله نظام پزشکی با وجدان عمل کنند که این به نفع همه است و در این زمینه صنف، دوست و رفیق مهم نیست.
وی خطاب به پزشکان تاکید کرد: حریمی که خداوند از نظر محرم یا نامحرم آفریده است در مسائل پزشکی حفظ شود تا حقوق اخلاقی، ناموسی و ارزش های دینی مردم هتک نشود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه سخنانش به تعبیر واژه بسیج در اقشار مختلف پرداخت و گفت: تعبیر کلمه بسیج در اصطلاح به این معناست که هر موضوعی اعم از کسب، کار، تجارت، سازمان های اداری یا نظامی و غیره تفکری همراه با هدف اصلی فلسفه وجودی داشته باشد و به عنوان مثال هدف از کشت و کار تامین غذای انسان هاست.
وی بیان کرد: بشر در هر زمینه ای احساس نیاز کند برای سهولت در امور انسانی ایجاب می کند براساس آن خدمتی ارایه دهد و خداوند نیز نیاز انسان را بهتر می داند لذا دین را تشریح کرده است.
وی گفت: این فلسفه وجودی تحت الشعاع یکسری تمایلات و نفسانیات بشری قرار می گیرد که منافع شخصی را بر خدمت به انسان ترجیح می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: به عنوان مثال تجارت یک نوع خدمت به مردم است اما گاهی در تجارت تمایلات نفسانی انسان را به جایی می رساند که نسبت به کیفیت محصول بی تفاوت شده و هدف اصلی کار خود را درآمد تعیین می کند لذا در این صورت فرد به بیراهه می رود و هدف اصلی خود را فراموش می کند.
وی گفت: تشکیلات اداری نیز برای خدمت رسانی منظم به مردم تشکیل شده است اما مادامی که تمایلات نفسانی جای هدف اصلی را می گیرد به جای رفع مشکلات جامعه، یکی به یکی بر مشکلات افزوده می شود.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خداوند دین را عطا کرد تا انسانیت انسان ها سالم بماند افزود: دین چارچوب وجودی انسان را حفظ می کند اما می بینیم که بر سر دین چه آورده اند و از آن صهیونیست و داعشی ساخته اند.
وی تاکید کرد: اعضای بسیج در هر حوزه ای، قشری هستند که حواسشان نسبت به اهداف انسانی بشری جمع است و بسیجی خود را مدافع منافع مردم می داند و براساس مصالح اسلام و مردم نه براساس حزب یا گروه خاصی حرف می زند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.