به گزارش ایرنا محمد علی بیجاری روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح تنظیم بازار نوروز 97 از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 20 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، افزود: در این طرح تاکنون 576 تن برنج هندی و هومالی تایلند توزیع شد.
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی، 40 تن گوشت قرمز منجمد، 660 تن مرغ منجمد، 33 تن و 740 کیلوگرم سیب درختی سمیرم، 220 تن پرتقال تامسون شمال و 200 تن پرتقال والنسیای جنوب در فروشگاه های زنجیره ای و بازار استان توزیع شده است.
وی سهمیه شکر استان در طرح تنظیم بازار را 350 تن اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود شکر کافی در سطح بازار، درخواست شکر نداشتیم.
بیجاری به برگزاری نمایشگاه بهاره در استان اشاره کرد و افزود: در خصوص برگزاری این نمایشگاه در سایر شهرستان های استان با فرمانداران مکاتبه شد تا در صورت لازم نسبت به برگزاری آن اقدام کنند.
وی اظهار کرد: نمایشگاه بهاره در بیرجند به مدت یک هفته در اواخر اسفند ماه سال گذشته برگزار شد که 10 غرفه آن مربوط به کالای تنظیم بازار و یک غرفه نیز ویژه توزیع و فروش تخم مرغ بود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه روزانه 14 تا 15 تن تخم مرغ در نمایشگاه بهاره بیرجند عرضه شد، عنوان کرد: حدود 45 تن تخم مرغ روزانه در استان تولید شده که 15 تن مصرف داخل و مابقی به استان های مجاور ارسال می شود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی توانست قیمت تخم مرغ را در استان ثابت نگه دارد، یادآور شد: در کلان کشور بیماری فوق حاد پرندگان برخی گله های مرغ تخمگذار را درگیر کرده بود که دامپزشکی بنا به رسالت خویش تمامی گله ها را معدوم کرد لذا عرضه تخم مرغ در کشور کاهش و قیمت ها افزایش یافت.
وی ادامه داد: از آنجایی که در خراسان جنوبی موردی از آنفولانزای پرندگان مشاهده نشد این استان پایین ترین قیمت تخم مرغ در کلان کشور را داشت.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.