سیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، یکهزار و 843 طرح با پرداخت 304 میلیارد و 480 میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و 773 طرح با پرداخت 123 میلیارد و 305 میلیون ریال از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت و سایر منابع اجرا شده است.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده بر حسب محل سکونت شهری و روستایی و مجریان زن و مرد، اظهار کرد: از مجموع طرح ها، 957 طرح در نقاط شهری و یک هزار و 659 طرح در نقاط روستایی و 883 طرح توسط مجریان زن و یک هزار و 733 طرح توسط مجریان مرد اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع طرح های ایجاد شده، هزار و 973 طرح در قالب خود اشتغالی و 643 طرح در قالب مشاغل خانگی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، قالیبافی، حوله ‌بافی و پرورش طیور اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه برای جلوگیری از هدررفت منابع، طرح های اشتغالزایی به صورت مستمر توسط کارشناسان کمیته امداد نظارت می شود، گفت: سال گذشته 24 هزار و 338 مورد بازدید از این طرح ها انجام شده است.
حسینی عنوان کرد: به منظور گسترش توانایی های فنی و مهارتی مجریان طرح های اشتغالزایی، سال گذشته 9 هزار و 126 نفر با هزینه کرد هشت میلیارد و 600 میلیون ریال از آموزش های فنی و حرفه ای بهره‌‌مند شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت اشتغال 161نفر از مددجویان کمیته امداد استان از طریق کاریابی ایجاد شد، افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است.
وی گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی برای مددجویان زیر پوشش مستعد اشتغال، با اعطای تسهیلات لازم در طرح‌ های خودکفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی نقش مهمی برای توانمند سازی آنان ایفا می‌ کند.
هم اکنون 31 هزار و 35 خانوار شامل 58 هزار و 800 نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.