به گزارش ایرنا مجید کریمیان روز شنبه در نشست خبری افزود: فضای فرهنگی و اجتماعی کشور با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام با تمامی ظرفیت های خوبی که وجود دارد، مطلوب نیست.
وی گفت: در همین ارتباط هنرمندان با تولید آثار ارزشی در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی نقش قابل توجهی را در تقویت و توسعه تفکر انقلابی ایفا می کنند که این مهم هفته هنر انقلاب اسلامی را برجسته کرده است.
'20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نام دارد و هفته ای با همین عنوان نامگذاری شده است.'
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب با موضوعیت و نقش هنر در مسائل فرهنگی و اجتماعی وظیفه را بر دوش هنرمندان دوچندان کرده است و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، خراسان جنوبی به عنوان یکی از متعهدترین جوامع هنری کشور ایفای نقش می کند.
وی اظهار کرد: جریان هنر انقلاب، جریانی مردمی است و هنرمندان استان با دغدغه ای خاص با زبان هنر به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه می پردازند.

**برگزاری 150 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی
کریمیان با بیان اینکه 150 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود افزود: گرامیداشت این هفته مربوط به سازمان خاصی نیست و تمامی دستگاه های اجرایی و مردم در هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه ها نقش دارند.
وی از اختصاص جشن محوری انقلاب اسلامی و یادبود سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی با نام شهید هنرمند حسینی چهکند خبر داد و گفت: این شهید بزرگوار به دست گروه جیش الظلم در منطقه نگور واقع در مرز ایران و پاکستان به شهادت رسید.
وی دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، افتتاح نمایشگاه سبک زندگی، شب خاطره شهدای مهاجر و مدافع حرم، میثاق با شهدا، میثاق با ولایت، حضور پرشور در نمازجمعه و نشست وحدت آزادی قدس شریف را از برنامه های محوری این هفته بیان کرد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی تقدیر از فیلمسازان، اجرای نمایش فریم، گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، اجرای تئاتر، اکران فیلم، نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان، تجلیل از دانش آموزان هنرمند و اجرای برنامه های هنری با محوریت شهید آوینی را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان ذکر کرد.
شهید آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «سید شهیدان اهل قلم» نامیدند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.