به گزارش ایرنا حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: مسئولان شورا و شهرداری فرصت خوبی برای خدمتگزاری دارند و می توانند از این فرصت به بهترین شکل برای خدمت به مردم استفاده کنند.
وی بیان کرد: عبادت خدا انواع مختلفی دارد که خدمت به خلق و رفع مشکل آنها بالاترین درجه عبادت است.
وی با تاکید بر اینکه از فرصت خدمتگزاری حداکثر بهره گرفته شود افزود: امیرکبیر رحمت الله علیه، فرصت زیادی به دلیل عوامل داخلی و ایادی بیگانه نداشت و آنها مانع پیاده سازی آرمان های این مرد بزرگ شدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تاثیر خدمات امیرکبیر در همان مدت کوتاه خدمت بی نظیر بود و لطف خدا وی را در رفعت مقام دنیوی و اجر اخروی به جایگاه شایسته رساند.
وی اظهار کرد: امیرکبیر به جرم خودکفا کردن مردم ایران به دلیل تاسیس مدرسه دارالفنون و ایجاد و پشتیبانی از صنعت داخل کشور مورد کینه دشمن قرار گرفت و این مرد بزرگ در آن دوره تنها بود اما امروز نخبگان، صنعتگران و مسئولان کشور تنها نیستند و فرصت شکوفایی و رشد دارند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: وقتی دسیسه انگلستان مقابل امیرکبیر شکست خورد به ناصرالدین شاه یک جوان نادان و ناشایست شراب خوراندند و در حالت مستی از او امضای قتل امیرکبیر را گرفتند.
وی گفت: امیرکبیر تا آخرین لحظه ایستادگی کرد و به جلادش گفت که نگران آینده کشور هستم چون این شاه نادان ممکن است بیگانه را بر کشور حاکم کند و همین اتفاق رخ داد.
وی بیان کرد: شیخ المجتهدین آیت الله العظمی اراکی مرجع عالیقدر که در حالت خواب امیرکبیر را دارای مقام و منزلت بسیار بالاتر از حد تصور مشاهده می کند، از او می پرسد این جایگاه رفیع را چگونه کسب کردی و می گوید پس از اینکه جلاد رگ های مرا با تیغ برید و خون ریزی زیاد شد، احساس تشنگی کردم.
امام جمعه بیرجند افزود: امیرکبیر می گوید در آن لحظه به این فکر افتادم از جلاد تقاضای آب کنم که ندایی را شنیدم به این مضمون که تو یک زخم داری اما فرزند رسول خدا (ص) هزاران زخم دارد و با شنیدن این ندا احساس شرمندگی به من دست داد و در همان حالت تشنگی ایستادگی کردم تا روحم پرواز کرد، در آن موقع امام حسین (ع) کنارم آمد و گفت تو نسبت به خاندان پیامبر ادب را رعایت کردی و این مقام از توست.
وی گفت: وقتی نیت ها پاک و مقدمات فراهم باشد عاقبت افراد ختم بخیر می شود، چون خداوند اجر کسی را که با نیت خدمت به مردم و مسلمانان و پیشگیری از توطئه دشمن تلاش کند، به بهترین شکل عطا می کند.
شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این دیدار نوروزی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های سال جاری ارائه کردند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.