به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت 48 هزار و 350 بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان درمیان انجام شد.
وی بیان کرد: بیشترین بازدید گردشگران از قلعه و بافت تاریخی روستای فورگ، آسبادها و قلعه تاریخی طبس مسینا، آرامگاه سلطان ابراهیم رضا، چنار دوشنگان و روستای های هدف گردشگری باغستان، خوان و مسک بوده است.
وی گفت: بازدید نظارتی توسط ستاد خدمات سفر شهرستان درمیان از مراکز اقامتی، پذیرایی و خدماتی به صورت مستمر انجام شده است.
فرماندار درمیان اضافه کرد: منطقه حفاظت شده درمیان به عنوان پناهگاه قوچ اوریال یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان است که گردشگران می توانند بعد از تعطیلات نوروزی و در فصل بهار نیز از این منطقه دیدن کنند.
وی گفت: سه بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان برپا شده که 30 میلیون ریال صنایع دستی در این بازارچه ها به فروش رسیده و مسافران نوروزی از این بازارچه ها استقبال خوبی داشته اند.
بشیری زاده افزود: تعطیلات نوروزی امسال شهرستان درمیان در نمایشگاه نوروزگاه مشهد نیز حضور داشت که از غرفه های شهرستان استقبال خوبی شد و تولیدکنندگان درمیان از حضور در این نمایشگاه رضایت دارند.
نمایشگاه نوروزگاه ایران پنجم تا یازدهم فروردین امسال در محل نمایشگاه بین المللی خراسان رضوی در مشهد مقدس برپا شد.
300 اثر تاریخی در شهرستان درمیان شناسایی شده که از این تعداد 83 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.