به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید امین حسینی در خطبه های نمازجمعه شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان افزود: مسئولان با حمایت از تولیدکنندگان و مردم با خرید کالای ایرانی نقش موثری در تحقق شعار سال دارند که از سوی رهبر معظم انقلاب 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه دولت، تولیدکنندگان و مردم سه ضلع اصلی تحقق شعار سال هستند گفت: حمایت از تولیدکنندگان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل اساسی ترین وظیفه مسئولان برای فراهم کردن زمینه تحقق شعار سال است.
خطیب جمعه اسدیه گفت: همچنین تولید کنندگان باید با خلاقیت در راستای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند تا زمینه حمایت مردم از خرید کالا داخلی افزایش یابد.
وی خرید کالای ایرانی را حمایت همه جانبه از کارگران داخلی و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: مردم با اعتماد به کالای ایرانی و استفاده آن، بهترین ابزار برای مقابله با ورود کالای قاچاق و حمایت از کارگران زحمتکش داخل کشور هستند.
حجت الاسلام حسینی گفت: فرهنگ نادرستی از سال های گذشته مبنی بر کیفیت بالای کالاهای خارجی در کشور رایج شده و این در حالیست که برخی کالاهای تولید داخل با نمونه های خارجی رقابت می کنند.
وی یکی از اساسی ترین شعارهای حکومت حضرت علی (ع) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را موضوع تحقق عدالت در جامعه ذکرکرد و افزود: بی عدالتی و تبعیض ضربه سنگینی به رابطه مردم و نظام می زند.
وی با اشاره به نقض های مکرر برجام از سوی آمریکا هم گفت: تنها راه مبارزه با نقض برجام توقف تعهدات جمهوری اسلامی ایران است و از طرفی نقض برجام توسط آمریکا به اعتبار خودشان لطمه می زند.
وی اضافه کرد: روز طبیعت امسال با وفات حضرت زینب کبری (س) مصادف شده است و مردم ضمن حضور در طبیعت و به جای آوردن صله رحم شئونات اسلامی را مدنظر قرار دهند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

*حمایت از کالای ایرانی در حد شعار نباشد
امام جمعه موقت فردوس هم گفت: حمایت از کالای ایرانی نباید در حد یک شعار باشد بلکه باید از همین ابتدای سال برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنیم و اگر کالای ایرانی مصرف کنیم استقلال پیدا می‌کنیم و اشتغال و تولید به وجود می آید.
حجت الاسلام علیرضا کامجو افزود: انقلاب اسلامی فقط و فقط با انگیزه الهی و احیای اسلام پدید آمد و زمانی شکل گرفت که تمامی دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن سعی در از بین بردن اسلام و نام خدا را داشتند و اگر مجاهدت مجاهدان و اذن جهاد در راه خدا نبود حتی یاد خدا را هم از مساجد، معابد و کلیساها از بین می بردند.
وی با اشاره به رای اکثریت مردم به جمهوری اسلامی در 12 فروردین سال 58 گفت: به فرموده امام راحل چنین حرکتی تاکنون در ایران شکل نگرفته و 12 فروردین عید بزرگ ملی و مذهبی مردم ایران است که باید زنده نگه داشته شود.
امام جمعه موقت فردوس، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و تشکیل حکومت اسلامی را از جمله عوامل زمینه ساز برای ظهور امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد: برای ظهور امام زمان باید اهل مجاهدت باشید و در جهاد چهار محور اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر را هرگز فراموش نکنید.
وی با تبریک سیزدهم رجب سالروز ولادت امام علی (ع)، بزرگ ترین شاخصه آن امام را فقط بنده خدا بودن دانست و یادآور شد: امام علی برای حفظ اسلام و پیامبر خدا، جان خود را در طبق اخلاص قرار داد و لحظه ای درنگ نکرد، تربیت وی نیز منطبق بر تربیت پیامبر اکرم (ص) و او بزرگ پرچمدار عدالت و حق طلبی است.
حجت الاسلام کامجو با اشاره به آغاز ایام البیض و توصیه به روزه داری و توجه ویژه به ذکر و دعا گفت: خوشا به حال معتکفین که از زندگی روزمره خود منقطع شده و در خانه خدا میهمان خدا هستند تا با خدا ارتباط ویژه ای برقرار کنند و این ارتباط تمرینی برای دل بریدن از تعلقات دنیوی و استفاده از دعا و تفکر است.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران خار چشم دشمنان در سراسر عالم است و دشمن نه‌ تنها در جنگ سرد و گرم بلکه در تمام زمینه‌ها با تمام وجود تلاش می‌کند تا ما را از ارزش‌های اسلامی و یاد خدا دور و نظام ما را تضعیف کند، بنابراین بزرگ ترین معروف تقویت نظام اسلامی است.
وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب (س) گفت: این بانوی بزرگوار پا به پای ولایت حرکت کرد و آرامش به هر آنچه داشت را در راه دفاع از دین و امام حسین (ع) گذاشت و اگر استقامت ایشان نبود نهضت امام حسین نیز به نتیجه نمی‌رسید لذا ما هم باید فرهنگ زینبی داشته باشیم و پا به پای ولایت از دین و ارزش های اسلام دفاع کنیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.