به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با فرمانده و معاونان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: اگر تصور شود که دشمن با ابزار ظاهری و نظامی غلبه کند، پیروز است چون هیچ وقت باطل پیروز نمی‌شود و کسی نمی‌تواند بر خداوند غلبه کند و شما وابسته به خداوند هستید.
وی اظهار کرد: نصرت و یاری خدا با شماست و نصرت یعنی در درون، در دل، در عقل و عقیده انسان به مرحله‌ای برسد که بین خیر و شر قرار نگیرد بلکه بین عندالحسنیین باشد تا هر دو راه برای او خیر شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: شما سربازان نظام غرق در نصرت الهی هستید و هرچه هجوم و گزینه‌های دشمن بیشتر شود، از این طرف، اطمینان بیشتری ایجاد می شود چون قلب مطمئنه در مقام عندالحسنیین است.
عبادی اضافه کرد: امام حسین(ع) هرچه به ظهر عاشورا نزدیک می‌شدند، نشاط شان بیشتر می‌شد چراکه فلسفه‌ امام حسین( ع) در پیشگاه خداوند روشن است.
وی تصریح کرد: پیروزی‌ های معنوی همراه با پیروزی‌ های ظاهری، شرایطی را ایجاد می کند که مظلومان عالم از زیر ستم و ظلم طاغوتیان نجات پیدا کنند.
امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرشتگان بعد از خلقت انسان به خداوند گفتند آیا کسانی را خلق کردید که در زمین فساد و خونریزی می‌کنند؟
عبادی افزود: جواب آن سوال به صورت علمی و صحیح در قرآن آمده، خداوند فرموده من چیزی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.
وی با بیان اینکه تصور نشود، کار از دست خداوند خارج می‌شود، اظهار کرد: اگر بناست اشرف مخلوقات به فعلیت درآید، در آزمایش باید از کوره‌ها عبور کند تا نمره بگیرد وگرنه عبور از مسائل هموار، نمره ندارد.
عبادی گفت: این چگونه آرزویی است که در مقام فعلیت، انسان به عنوان اشرف مخلوقات قرار بگیرید، اما در شرایطی آرام باشید؟
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در سال 96 ماموریت های امنیتی، دفاعی، فرهنگی، عمق بخشی به انقلاب اسلامی و آمادگی رزم را پشت سر گذاشته و عملکردی مطلوب داشتیم.
سردار علی قاسمی افزود: از 440 برنامه محوری سال قبل، کمتر از تنها 2 درصد آن اجرایی نشد.
وی اظهار کرد: 142 برنامه به شکل 100 درصد اجرا شد، 229 برنامه بین 76 تا 100 درصد، 30 برنامه به شکل میانگین بین 51 تا 75 درصد، 20 برنامه بین 26 تا 50 درصد، 11 برنامه بین یک تا 25 درصد در سال گذشته اجرایی شده و هشت برنامه اجرا نشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در سال قبل سرجمع اعتبار دریافتی از طرف دولت 33 درصد واگذار شد،10 درصد اعتبار از طرف منابع خود بسیج تامین شد و با 43 درصد اعتبار از 100 درصدی که باید پرداخت می شد برنامه ها اجرا شد.
قاسمی گفت: در سال 1397، اجرای 305 برنامه پیش بینی شده است، به لحاظ کیفی سازی، تعداد برنامه ها در سال جاری نسبت به سال قبل کمتر شده است.
وی افزود: 12 ناحیه سپاه شهرستانی در استان،117 حوزه مقاومت بخشی در بخش و محله های شهری و 2 هزارو 500 پایگاه ناحیه مقاومت بسیج ،61 گردان بیت المقدس و کوثر ،12 گردان امام حسین(ع) و 9 گردان سازمانی ماموریت ها و برنامه های پیش بینی شده را اجرا می کنند.
وی اظهار کرد: در بحث تامین امنیت اجتماعی در ایام تعطیل، گشت های بسیج به نیروی انتظامی برای آرامش خاطر مردم کمک می کند.
وی تصریح کرد: تا کنون مشکل حادی در بحث امنیت در خراسان جنوبی نداشته ایم.
وی اضافه کرد: یکهزار و 800 نفر از عموم مردم از 26 اسفند سال قبل تا کنون با اتوبوس به مناطق راهیان نور رفتند که 700 نفر با خودروری شخصی خود اعزام شده اند و این اعزام تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند هم در این جلسه گفت: در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند 9 گردان بیت المقدس، پنج گردان کوثر،17 گردان امام حسین(ع) و تعدادی از گردان های تخصصی فعال هستند.
سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: در بحث برقراری امنیت در همه مناسبت ها در سال گذشته در کنار نیروی انتظامی حضور قوی داشتیم.
وی اظهار کرد: در سال 97 توجه ویژه به طرح های اعتلای بسیج مثل گشت های محله محور صورت می گیرد.
وی یادآور شد: بحث امر به معروف ونهی از منکر از مسائل مهمی است که در جامعه مغفول مانده و نیازمند توجه ویژه است.
*7559* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.