به گزارش ایرنا رسول بهبهانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد مسافر در اقامتگاه های بوم گردی، هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، سایت های اسکان موقت و امکان زیارتی شهرستان طبس مستقر شدند.
وی بیان کرد: همچنین از ابتدای تعطیلات نوروزی 97 تا هفتم فروردین ماه جاری، یک میلیون بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان طبس انجام شد.
وی گفت: بیشترین بازدید گردشگران از روستای هدف گردشگری خرو، منطقه نمونه گردشگری مرتضی علی، روستای ازمیغان، کال جنی، روستای اصفهک و آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس اضافه کرد: برای رفاه مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز تورهای یک روزه و 12 ساعته به مقصد جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری شهرستان در حال برگزاری است.
وی گفت: نوروز امسال 30 غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان برپا شده که در این نمایشگاه ها هنرمندانی از شهرهای زنجان، اصفهان، تهران، مشهد، کرمان، قاین، بیرجند و طبس حضور دارند.
بهبهانی، توزیع بیش از 20 هزار نسخه بروشور برای معرفی جاذبه های گردشگری، برپایی نمایشگاه عکس، معرفی جاذبه های گردشگری در جایگاه های سوخت گیری و راه اندازی اتاق معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان در موزه مردم شناسی را از برنامه های پیش بینی شده به منظور استقبال از مسافران نوروزی ذکر کرد.
تاکنون ۲۸۰ اثر تاریخی در شهرستان طبس شناسایی شده که از این تعداد ۶۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
استان مرزی خراسان جنوبی با 6 استان کشور همجوار است و طبس در مسیر اصلی عبور مسافران و زائران امام رضا (ع) از این استان قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.