حسن علی فولادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ‌های شاد و مفرح متعددی در باغ اکبریه بیرجند به عنوان یکی از آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی اجرا شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان از این مجموعه قرار گرفت.
وی بیان کرد: پیش‌بینی ما افزایش 20 درصدی بازدیدکنندگان از باغ و عمارت اکبریه است و در قلعه تاریخی بیرجند نیز امسال برنامه‌های مختلفی اجرا شده و به طور متوسط بازدید از این مجموعه 25 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که مورد استقبال بازدیدگنندگان از این 2 مجموعه قرار گرفت اجرای موسیقی سنتی خراسان‌جنوبی همراه با آیین‌های خاص و ویژه‌ است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند تصریح کرد: موسیقی شاد و مفرحی که در برنامه نوروزگاه در باغ اکبریه بیرجند و قلعه تاریخی اجرا می‌شود اصالت خاصی دارد که این اصالت به نوروز بر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه این نوع موسیقی نوید آمدن بهار را می‌دهد افزود: جشنواره موسیقی محلی، جشنواره غذاهای سنتی، آماده سازی موزه‌ها برای بازدید و برگزاری نمایشگاه تاریخی سیاسی از جمله برنامه‌های نوروز 97 میراث فرهنگی بیرجند است.
وی یادآور شد: 32 راهنما نیز کمک و راهنمایی گردشگران نوروز شهرستان بیرجند را برعهده دارند.
باغ اکبریه که ثبت جهانی است، قلعه تاریخی، ارگ کلاه فرنگی، مدرسه شوکتیه، باغ رحیم آباد و بند دره از جمله مکان های تاریخی و گردشگری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است که هر سال شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی از آنها دیدن می کنند.
استان مرزی خراسان جنوبی با 6 استان کشور همجوار است و در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) قرار دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.