مرتضی عربی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگاران افزود: طبیعت زیبا و متنوع استان با آب و هوایی بهاری و جاذبه های منحصر به فرد، کویر ها، غارها، آبشار ها، نخلستان ها، کشتزار ها، در کنار تاریخ و فرهنگ کهن خراسان جنوبی، معماری زیبا و بافت های تاریخی روستایی میزبان گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز است.
وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این گردشگران روستاها و محیط طبیعی را برای تفریح، گذراندن اوقات فراغت و اقامت انتخاب می کنند.
وی گفت: 24 واحد اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایام نوروزی برای پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی آماده سازی شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای شروع تعطیلات نوروز 97 تا پنجم فروردین ماه بیشتر گردشگران استان داخلی بودند و به صورت خانوادگی مسافرت کرده اند.
عربی در ادامه از فعالیت های جانبی در اقامتگاه های بوم گردی آشنایی گردشگران با آثار و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ، معرفی و فروش صنایع دستی و سوغات محلی و ارائه غذاهای سنتی و اجرای بازی های بومی و محلی به عنوان مهمترین برنامه های اقامتگاه ها در این مدت یاد کرد.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.