به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در آیین اختتامیه اولین دوره کلاس‌های معارف مهدویت افزود: خداوند نسبت به کسانی که در این سطح قرار گیرند، وعده مؤکد داده است.
وی بیان کرد: مسئله مهدی آخرالزمان از زمان خلقت آدم مطرح بوده است و تمام انبیای الهی به این موضوع اشاره و از انواع و اقسام فتنه‌ها در این دوران خبر دادند.
وی گفت: همچنین در روایات شیعه و سنی به موضوع انقلاب قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه در چارچوب زندگی بشر کسی که وعده کند و به آن عمل نکند خلف وعده و نوعی گناه و ضعف به شمار می‌آید اضافه کرد: به هر میزانی که شخصیت انسان بالاتر و عظیم‌تر شود اهمیت وعده نیز بیشتر می‌شود.
وی به اهمیت وعده اشاره کرد و توضیح داد: اگر یک انسان عالم پرهیزگار وعده دهد و خلاف آن عمل کند بسیار زشت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنجایی که خداوند وعده گذاشته است آن هم نه وعده معمولی بلکه وعده مؤکد یعنی طرف وعده خدا هر شخصی نیست بلکه وعده‌های مؤکد خداوند برای کسانی است که به عمل صالح ایمان دارند.
وی با بیان این مطلب که ایمان همواره انسان را به عمل صالح و عمل خیر دعوت می‌کند توضیح داد: عمل صالح عملی است که به‌صورت فرمول انجام و دارای طرح باشد.
امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه طرف وعده‌ خدا کسی است که خود، هستی، خدا، حق و معاد را درک کند و مطابق آن به فرم عمل کند، ادامه داد: همچنین این شخص باید در سطحی باشد که پیام خدا را بگیرد و کارهایش در عمل کارشناسی شده باشد.
وی عهدشکنی در وعده‌ها را از جانب انسان دانست و گفت: همیشه انتظار داریم که یک شی بالقوه بالفعل شود لذا آمادگی وجود دارد ولی مشکل از جانب انسان است.
حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی به مؤلفه انتظار اشاره کرد و توضیح داد: انسان اگر منتظر واقعی حضرت مهدی بود باید در آماده‌باش به سر می‌برد، منتظر واقعی خداوند و حضرت مهدی است و این در حالی است که متأسفانه انسان همیشه موضوع انتظار را معکوس بیان می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مردم در طول تاریخ به طاغوتیان و کارهای کاذب گرایش پیدا کردند که به هیج جایی نرسیدند، متذکر شد: آیا وقت آن نرسیده که مردم با خدای خود خالص شوند؟
نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با گلایه از اینکه دل انسان همیشه یک دله نیست و گاهی سمت دنیا و گاهی سمت آخرت است، بیان کرد: اگر اشخاص انتظار واقعی داشته باشند ولی به حدنصاب نرسند اینان مقصر نیستند و چه‌بسا بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) این افراد حضور یابند و یا از اجر مضاعف برخوردار شوند.
وی با تأکید بر اینکه انسان باید به دنبال قضای حوائج حضرت مهدی برود گفت: انسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی خودساخته شده و عمل صالح انجام دهد ارزش او از کسانی که بعد از ظهور در رکاب حضرت قرار گیرند بیشتر بوده و امید است ستم از لوح زندگی بشر پاک و آرزوهای بشر برآورده و نجات یابد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.