به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نهمین نشست کارگروه اشتغال شهرستان درمیان افزود: عملیات اجرایی این طرح ها به زودی با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز می شود.
وی بیان کرد: همچنین 20 کیلومتر باند دوم محور اسدیه - منصورآباد با اعتبار 180 میلیارد ریال به زودی با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌ برداری خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه باید بستر اشتغال جوانان هموار شود گفت: با ایجاد اشتغال می توان روند مهاجرت روستاییان را کاهش داد تا امنیت در مرزهای شهرستان تثبیت شود.
فرماندار درمیان افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‎های مناسبی در روستاهای این شهرستان در حوزه های مختلف وجود دارد باید کارآفرینان به سمت کارآفرینی در روستاها هدایت شوند و علیرغم وجود کم آبی در روستاها می توان اشتغال روستاها را در زمینه صنایع دستی دنبال کرد.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در رفع موانع اشتغال گفت: مدیران نباید با طولانی کردن روند بروکراسی اداری فرصت اشتغال را از دست بدهند و تمام تلاش خود را برای جذب تسهیلات اشتغال شناور در استان بکار گیرند.
بشیری زاده اضافه کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی باید برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و تحقق شعارهای دولت در زمینه اشتغال و رونق کسب و کار گام بردارند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.