محمود جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 100 نفر از همکاران فرهنگی، امور میزبانی مسافران را بر عهده دارند که 10 نفر عوامل اجرایی طرح در ستاد، 20 نفر در پایگاه اسکان و 70 نفر در مدارس هستند.
وی بیان کرد: مدارس به لحاظ برخورداری از امکانات، 6 مدرسه در گروه «ویژه»، 12 مدرسه در گروه «الف» و 52 مدرسه در گروه «ب» تقسیم بندی شدند و پذیرای فرهنگیان و سایر مردم عزیز خواهیم بود.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پایگاه اسکان مسافران نوروزی با تلاش همکاران حوزه ستادی در دبیرستان کوثر واقع در بلوار امیرالمومنین (ع) آماده شده است.
وی افزود: پیش بینی می کنیم در نوروز 97، روزانه نزدیک به پنج هزار نفر و در مجموع تعطیلات نوروزی حدود 75 تا 80 هزار نفر جمعیت در مدارس طبس پذیرش داشته باشیم.
وی بیان کرد: نوروز 96، سه چهارم پذیرش مسافران استان در شهرستان طبس بود و این شهرستان میزبان 12 هزار و 350 خانوار شامل 100 هزار نفر روز بود.
جلالی با تبریک پیشاپیش نوروز 97 گفت: شهرستان طبس ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری از جمله آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، باغ گلشن، مناطق نمونه گردشگری و ... دارد که از همه هموطنان دعوت می کنیم تا نوروز در این شهر حضور پیدا کنند.
وی گفت: با درخواست معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس بنا داریم بازارچه نوروزی را در محل ستاد اسکان دایر کنیم که امکانات فرهنگی و تولیدات روستایی در آن عرضه شود و مراحل اولیه این طرح در حال انجام است.
وی افزود: بروشور معرفی مکان های گردشگری در طبس در محل ستاد اسکان توزیع و نمایشگاه عکس فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش نیز دایر خواهد شد.
شهرستان طبس در مسیر زائران مشهد مقدس استان های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
طبس یکی از 11 شهرستان پر تردد مسافران و زائران امام رضا (ع) در خراسان جنوبی است.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود که در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.