به گزارش ایرنا آیین اهدای این دوچرخه ها عصر امروز (شنبه) با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، اولیا و دانش آموزان در دبستان پسرانه میثاق برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در این آیین گفت: سال 1384 یک دبستان با هشت دانش آموز و یک معلم در مهرشهر داشتیم و امسال با وجود همه ساخت و سازهایی که انجام شده است، 102 کلاس درس کمبود داریم.
محمدرضا ضیایی افزود: 52 کلاس درس در این منطقه در دست ساخت است که برای تکمیل آنها 11 میلیارد تومان نیاز داریم.
وی بیان کرد: همچنین با آستان قدس رضوی توافق شده که یک مدرسه 39 کلاسه سال آینده در مهرشهر کلنگ زنی شود ولی با توجه به خالی بودن بخشی از واحدهای مسکونی این منطقه و افزایش جمعیت، باز هم با کمبود کلاس مواجه خواهیم بود.
وی سرانه مدرسه به ازای هر دانش آموز را ناکافی دانست و گفت: اگر کمک والدین و خیران نباشد ما در تامین هزینه های انشعاب مدارس و سایر هزینه ها با مشکل مواجه می شویم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: کمک والدین به مدارس و آموزش و پرورش جایگاه قانونی دارد و اگرچه این کار الزامی نیست اما با توجه به منابع و نیازهای موجود، ضروری است و در واقع کمک به فرزندان والدین است.
مدیر دبستان میثاق بیرجند هم در این آیین گفت: این دبستان با 260 دانش آموز در 6 پایه و 9 کلاس در شیفت ثابت عصر، مهرماه 96 افتتاح شد.
رضا رضایی افزود: یکسری کمبود آموزشی داریم اما تمامی همکاران ما تلاش می کنند وضعیت آموزشی و تربیتی را بهبود بخشند و این مهم جز با همکاری والدین و کمک خیران محقق نمی شود.
وی به کمک های مصطفی ملک آبادی خیر این مدرسه اشاره کرد و گفت: این خیر امسال در مجموع هشت میلیون تومان در بخش های مختلف برای دانش آموزان دبستان میثاق هزینه کرده است.
مدیر دبستان میثاق بیان کرد: 9 دستگاه دوچرخه از طرف این خیر برای دانش آموزان برتر اختصاص یافت که امروز با قرعه کشی بین اکثریت دانش آموزان برتر اخلاقی و آموزشی این مدرسه توزیع می شود.
به گزارش ایرنا با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، والدین و معلمان دبستان میثاق برای اهدای این دوچرخه ها در هریک از پایه ها قرعه کشی و چند برنامه فرهنگی و هنری نیز اجرا شد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.