به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: مردم ما باور دارند که امروز هیچ مشکلی در کشور نیست که به دست توانمند ملت رفع نشود چون این ملت با ایمان و فرهنگ غنی و هدایت مقام معظم رهبری معجزه ها کرده است.
وی اظهار کرد: امسال در عرصه داخلی و بین المللی موفقیت های خوبی به دست آمد و سال 96 سال حماسه حضور ملت بزرگ ایران در صحنه دفاع از آرمان های اسلام در عرصه داخل بود.
وی ادامه داد: مردم سال 1396 را با انتخاباتی شروع کردند که 73 درصد مردم در آن شرکت کرده و پایه های نظام اسلامی را مستحکم تر کردند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: ملت ایران اوایل دی ماه سال جاری با حضور حماسی و خاموش کردن سریع فتنه کور استعمار و مزدوران داخلی آنها حماسه آفریدند و در راهپیمایی تماشایی روز 22 بهمن دشمنان را ناکام کردند و به همین دلیل سال 1396 را باید سال حماسه حضور نامید.
وی اضافه کرد: مسئولان نباید در تعهد و پایبندی نسبت به آرمان های انقلاب از عموم مردم که از بسیاری از امکانات در اختیار مسئولان محروم هستند، عقب بیفتند.
مختاری گفت: مردم سر سفره بیت المال ننشسته اند و خودشان با زحمت زندگی خود را اداره می کنند اما هر وقت نیاز است در صحنه حضور حماسی دارند، مسئولان که سر سفره انقلاب و شهدا هستند باید از این مردم درس گرفته و عقب نیفتند و نباید پایبندی مسئول به انقلاب از مردم عام کمتر باشد.
وی افزود: مسئولان باید بدانند که راه رفع مشکل کشور دل بستن به مذاکره و التماس به کشورهای خارجی نیست بلکه باید به جوانان غیور و انقلابی کشور میدان داده شده و موتور اقتصاد مقاومتی را فعال کرد.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: وقتی رژیم تا بن دندان مسلح مورد حمایت شرق و غرب را ریشه کن و هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کردیم چطور نمی توان مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را رفع کنیم؟
وی گفت: این ملت توان و عرضه دارد و مسئولان کار را به جوانان ملت بسپارند تا معجزه را ببینند.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: ارتباط عزتمندانه و روابط متقابل و دوستانه مورد قبول است ولی با هر گونه التماس و مذاکره خفت بار مخالفیم و اینکه دشمن سر ملت عزیز ایران کلاه بگذارد و هرچه ما تعهد کردیم را انجام دهیم اما آنها به تعهد خود عمل نکنند، مورد قبول نیست.
وی گفت: در عرصه بین الملل در سال 96، با محوریت جمهوری اسلامی و کمک کشورهای منطقه فتنه داعش را از بین بردیم و این موفقیت بزرگی بود چون ما نه تنها داعش بلکه ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و آل سعود را نجات دادیم و عراق و سوریه را از لوث وجود آنها پاک کردیم.
مختاری افزود: امیدواریم با شکست مثلث شوم استکبار، صهیونیسم و ارتجاع عرب در یمن، در سال 1397 کام ملت ایران با پیروزی مردم یمن شیرین شود تا دیگر شاهد درد و رنج این ملت مظلوم نباشیم.
وی تصریح کرد: بعد از 40 سال رویارویی با استکبار، نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان رشد کرده که در منطقه این اقتدار را دارد که حرف جمهوری اسلامی به کرسی نشسته و فتنه استکبار و آل سعود با شکست مواجه می شود.
وی گفت: رئیس جمهور آمریکا گفته ایران در هر نقطه خاورمیانه حضور داشته و برای ما مشکل ساز است، باید از این ابله پرسید که تو در منطقه خاورمیانه چه کار داری و منافع مشروع تو در اینجا چیست؟
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: آمریکا در این منطقه به دنبال منافع نامشروع و سلطه در منطقه است و به دنبال این است که همه دولت های منطقه مثل آل سعود نوکر دست بسته او باشند.
وی گفت: ایران اسلامی براساس آموزه های اهل بیت (ع) چنین اجازه ای به آمریکا نمی دهد، ما آمریکا را زیرپا گذاشته اما آموزه های اهل بیت و قرآن کریم را زیرپا نمی گذاریم.
وی با اشاره به اینکه سال 96، تلخی هایی هم بود که باید برای مسئولان و مردم مایه عبرت باشد گفت: زلزله کرمانشاه، حادثه کشتی سانچی و هواپیمای تهران - یاسوج از تلخی های سال است.
حجت الاسلام مختاری گفت: همه مسئولان بدانند که دنیا سراسر فنا و بی اعتباری است و نباید به خاطر دنیا از دین خود دست برداشت، امکانات دنیا فرصت است که باید از آن به درستی استفاده شود.
وی اظهار کرد: مسئولان کشور ریشه های این مشکل را بررسی کرده تا دیگر تکرار نشود و آنچه در سطح بین الملل کام ملت ایران را در سال 96، تلخ کرد، خباثت ها و شیطنت های آمریکا و اروپا بعد از امضای برجام بود.
وی گفت: با وجود اینکه دولت ما حسن نیت نشان داد، مذاکرات برجام شکل گرفت و امضا شد اما آنها تمام بهره خود از برجام را بردند و وقتی قرار شد ملت ایران از این موضوع بهره مند شود شروع به فتنه و خباثت کردند.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: ملت ایران باید مردمی مطالبه گر، حق طلب و آرمان خواه بوده و امر به معروف و نهی از منکر کند، امروز متاسفانه سکوتی بسیار زشت و ناروا در جامعه حکمفرما شده که این سکوت مردم را نسبت به ارزش ها و وظایف بی تفاوت می کند.
وی اظهار کرد: عده ای در مقابل بی تدبیری ها، بی عدالتی و عدول از آرمان های انقلاب اسلامی سکوت می کنند و این غلط است، هرچند نباید به هیچ کس اجازه آشوب، فتنه و هنجارشکنی را بدهیم ولی باید ملت طوری بار بیایند که نه ساکت بوده و نه به دنبال اغتشاش باشند بلکه به دنبال مطالبه گری فعال باشند.
مختاری گفت: مطالبه گری فعال و اعتراض صحیح و قانونی در برابر تصمیم هایی که مسئولان می گیرند مناسب است اما نباید بگذاریم از این مطالبه گری ها سوء استفاده شود.
وی تاکید کرد: باید براساس اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر و آموزه های اهل بیت به دور از هرگونه جناح وجناح بازی بلکه بر طبق سیاست قرآنی با هرگونه بی عدالتی، فساد، تبعیض و رانت خواری از هرکس در هر مقام اعلام برائت کنیم و فریاد خود را علیه فساد، تبعیض و بی عدالتی و مرعوبیت در برابر دشمنان بلند کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: تبیین حقایق و روشنگری مردم لازم است چون موجب می شود مطالبه گری و اعتراض به حق، زمینه اغتشاش و سوءاسفتاده دشمن و فتنه گران را فراهم نکند.
وی همچنین سالروز شهادت امام هادی (ع) را از مناسبت های هفته آینده ذکر کرد و گفت: مومنان این موضوع را مدنظر قرار داده و سال نو را آغاز کنند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.