به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه امروز (پنجشنبه) در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: نباید تمامی مسائل را مقام عالی دولت در استان به عنوان استاندار مورد پیگیری قرار دهد.
وی بیان کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان لازم است تا نمایی روشن از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشیم.
مقام عالی دولت در استان گفت: اتاق بازرگانی با رویه‌ای که در تحقیقات از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی انجام داده، همان تحقیقات را برای بخش معدن نیز به انجام رسانده و بعد در مسائل کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز همان رویه را مورد استفاده قرار دهد.
وی اظهار کرد: فلسفه وجودی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این است که آن دسته از کارآفرینان بعد از مراجعه به ادارات و مراجع مختلف و عدم دریافت پاسخ مناسب، به این شورا مراجعه کنند که تنها مأمن آنها نیز اتاق بازرگانی است.
مروج ‌الشریعه با اشاره به اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، پارلمان بخش خصوصی هر منطقه است که فعالان اقتصادی در آن صاحب نقش اساسی و اصلی هستند تصریح کرد: این شورا فرصتی است برای فعالان بخش خصوصی که باید بیش از پیش تقویت شود چرا که منافع آن نصیب کارآفرینان خواهد شد.
وی به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه با ارزش، چنانچه واحد تولیدی دچار مشکل مالی شده و بانک عامل در استان پرداخت تسهیلات را انجام ندهد و در صورتی که مستندات و توجیهات بانک از سوی استاندار پذیرفته نشود با تشخیص استاندار بانک مرکزی راسا تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این قانون از مترقی‌ترین قوانینی است که تاکنون وجود داشته ‌است افزود: کمیسیونی مسلط، سالم و بی‌طرف با محوریت بخش خصوصی تشکیل خواهد شد و مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته و احکام مورد نیاز نیز صادر خواهد شد.
وی گفت: همه اجزای سه قوه در شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی حضور دارند تا مشکلات بخش خصوصی رفع شود و همه ملزم به شرکت در این شورا هستند.
مروج الشریعه با تأکید براین‌ که باید تکلیف واحدهای تعطیل مشخص شود اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی به دلیل تغییر تکنولوژی، منسوخ شده اند که نباید این واحدها را به عنوان واحد تعطیل بیان کرده و در آمار و اطلاعات لحاظ نمود.
وی ضمن انتقاد از برگزاری صوری جلسات گفت: اگر قرار باشد جلسات به تصمیمات درست و کاربردی منجر نشود قطعا همه زیان کرده و در این زمینه مسئول خواهیم بود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تامین منابع مالی مورد نیاز از جمله مشکلات برخی واحدهای تولیدی است افزود: برخی واحدهای تولیدی نیز دارای مشکل مدیریتی هستند که قطعا سوء مدیریت در این واحدها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در استان را مورد تاکید جدی قرار داد و گفت: به عنوان نمونه در خوسف ظرفیت تولید گل نرگس قابل توسعه است که در این خصوص با سفیر ایران در فرانسه مکاتبه ای داشتم تا برندهای تولید عطر و ادکلن را معرفی کرده و با سفر به خراسان جنوبی در این امر مشارکت کنند.
مروج الشریعه با بیان اینکه علاوه بر مدیران، فعالان اقتصادی نیز باید به قوانین و مقررات احاطه داشته باشند افزود: لازم است مسئله معافیت مالیاتی به صورت شفاف و روشن برای همه بیان شود تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.