به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان افزود: اکنون در این شهرستان 6 باب کتابخانه عمومی و در این کتابخانه ها 48 هزار نسخه کتاب در موضوع های مختلف وجود دارد.
وی بیان کرد: با توجه به رشد فناوری و نیاز اهل مطالعه به منابع روز، نیاز است منابع کتابخانه های عمومی شهرستان تقویت و به روز رسانی شود.
وی گفت: باید شرایطی ایجاد شود که همه مردم به راحتی بتوانند به کتابخانه دسترسی داشته باشند و کتاب های مورد نظر خود را به امانت گرفته و مطالعه کنند.
فرماندار درمیان افزود: از ابتدای امسال 150 میلیون ریال از محل سهم نیم درصد شهرداری ها به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان واریز شد و شهرداری های درمیان تا پایان امسال تمام بدهی های خود را به حساب کتابخانه ها واریز کنند چرا که پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها باعث رونق کتابخانه های عمومی می شود.
وی اظهار کرد: در راستای حفظ ارزش های دینی و اسلامی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم، باید ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق مرزی شهرستان جدی گرفته شود.
سرپرست کتابخانه های عمومی درمیان هم گفت: امسال خیرین سه هزار و 300 نسخه کتاب به ارزش 120 میلیون ریال به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا کرده اند و در حال حاضر 2 هزار و 683 نفر از علاقمندان به مطالعه به عضویت کتابخانه های عمومی شهرستان درآمده اند.
طاهره رمضانی افزود: از ابتدای سال جاری 37 هزار و 500 جلد کتاب توسط اعضا از کتابخانه های شهرستان درمیان به امانت برده شد.
وی گفت: هم اکنون بیش از 48 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان موجود است که در مقایسه با سال گذشته 13 درصد افزایش دارد.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.