به گزارش ایرنا علی ناصری روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بیرجند افزود: تابلوهای راهنمای داخل شهری در حال حاضر کوچک است و باید اندازه آن اصلاح شود.
وی بیان کرد: برای مسیرهای اصلی داخل شهر بیرجند نیز شهرداری بنر نصب کند تا خروجی شهر، هتل ها، پمپ بنزین، اماکن تاریخی و گردشگری و ... برای مسافر داخل شهر مشخص شود.
فرماندار بیرجند ادامه داد: شکایت های متعددی درباره مشکلات بهداشتی مسجد 14 معصوم (ع) بیرجند به فرمانداری رسیده و رفع مشکل این مجموعه از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: آمار اسکان، تردد و سوانح نوروزی که متولی آن بعضی دستگاه های خاص هستند هر روز قبل از ساعت 14 برای فرمانداری و معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی ارسال شود.
ناصری افزود: برنامه هایی که دستگاه های اجرایی در زمینه آماده سازی برای مسافران نوروزی دارند تا روز شنبه به پایان برسانند و گزارش آن را به فرمانداری اعلام کنند.
وی اظهار کرد: روابط عمومی اداره های کل فعال شده و اخبار خود را به کانال «اطلاع رسانی بیرجند شکوه شوکت شرق» نیز ارسال کنند.

**اطلاع رسانی واحد انجام شود
معاون فنی و امور عمرانی فرماندار بیرجند هم در این نشست گفت: اطلاع رسانی واحد در شهرستان به منظور جلوگیری از تناقض در آمار از طریق فرمانداری انجام شود.
مهدی رونقی افزود: در بحث افراد سالخورده و کسانی که ممکن است گم شوند، قرار شد اداره بهزیستی بیرجند مثل سال قبل موضوع را مدیریت کند.
وی اظهار کرد: اطلاع رسانی در خصوص رعایت شئونات مذهبی در ایام نوروز به دلیل فرارسیدن ایام فرخنده ماه رجب به درستی انجام شود.
وی گفت: روز اول نوروز مصادف با شهادت امام هادی (ع) است که بعد از آن ولادت حضرت جواد الائمه (ع) و ولادت حضرت علی (ع) است و دستگاه ها به این برنامه ها توجه ویژه کنند.
معاون فرماندار بیرجند افزود: شبکه های مجازی و تلفن های هوشمند، ابزار خوبی برای اطلاع رسانی در همه زمینه هاست و باید از این ظرفیت در حوزه گردشگری با همکاری مخابرات و دیگر دستگاه های مربوط استفاده شود.
وی بیان کرد: تابلوی های معابر اصلی تغییر کرده اما نوع نوشتار آن مناسب نیست و باید اصلاح شود چون در حال حاضر به لحاظ اندازه و نوشتار مشکل دارد.
رونقی گفت: تابلوهای راهنمای شهری باید با توجه به اندازه تعیین شده استاندارد که از طرف وزارت کشور به شهرداری ها ابلاغ شده، نوشته شود.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و بیرجند مرکز این استان است.
باغ و عمارت اکبریه که ثبت جهانی است، قلعه تاریخی، باغ رحیم آباد، ارگ کلاه فرنگی، منطقه گردشگری بند دره و باغ شوکت آباد از جمله اماکن تاریخی و گردشگری مشهور بیرجند است که هر سال میزبان شمار زیادی از مسافران نوروزی هستند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.