به گزارش ایرنا محمد حسینی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: سهمیه گوشت قرمز منجمد استان در طرح تنظیم بازار 40 تن در نظر گرفته شد که تاکنون 23 تن توزیع شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد از 660 تن سهیمه مرغ منجمد تنظیم بازار استان توزیع شده است تصریح کرد: مرغ منجمد به اندازه کافی در استان موجود است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: همچنین در قالب طرح تنظیم بازار 600 تن میوه سیب و پرتقال (تامسون و والنسیا) به استان اختصاص یافت که با قیمت مصوب در استان توزیع خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی از تولید روزانه 25 تن تخم مرغ در استان خبر داد و افزود: قیمت تخم مرغ در استان 15 درصد کمتر از میانگین کشور است.
وی گفت: از آنجا که میزان تولید تخم مرغ استان مازاد بر مصرف آن است لذا تصمیم گرفته شد روزانه 15 تن در استان عرضه شود و مابقی مجوز داده شد تا به قیمت استان های دیگر به سایر استان ها ارسال شود.
حسینی گفت: ستاد تنظیم بازار کارگروه ملی داشته و نقش زیادی در تعیین سیاست ها دارد که هر سال به استان ها ابلاغ می شود.
وی اضافه کرد: تنظیم بازار نشان می دهد در بازار، عرضه کمتر از تقاضاست لذا حاکمیت در این شرایط بایستی ورود کرده و مداخله داشته باشد در شرایطی که تقاضا افزایش یافته، افراد سودجو قطعا سوءاستفاده می کنند که تنظیم بازار جلوی این کار را می گیرد.
وی به برگزاری نمایشگاه بهاره در استان اشاره کرد و گفت: در بیش از 50 درصد استان ها این نمایشگاه برگزار نشد و به صورت فروش فوق العاده در بازار این کار انجام شد.
حسینی ادامه داد: از آنجا که خراسان جنوبی در زمینه فروش فوق العاده موفق نبود لذا نمایشگاه بهاره برگزار و کالاها توسط بازاریان و اصناف استان تامین شد.
وی با اشاره به برگزاری گشت های مشترک بازرسی همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در استان یادآور شد: این طرح مانند سال های گذشته در استان اجرا می شود.

*لزوم ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند که خدمات مطلوب به مسافران نوروزی ارائه شود.
علی اسماعیلی بر تقویت برنامه های حوزه امنیتی و اجتماعی همزمان با ایام عید نوروز در استان تاکید کرد و گفت: از حوزه های نظامی و انتظامی درخواست داریم تلاش کنند احساس امنیت در استان بیشتر شود.
وی بیان کرد: همچنین انتظار می رود با ساماندهی و رفع مشکلات جاده های مواصلاتی استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در سال جدید شاهد مشکلات کمتری باشیم.
وی با گرامیداشت 22 اسفند روز شهدا افزود: همه تلاش کنیم در راستای تقویت فرهنگ شهادت و اهتمام به فرهنگ های شهدای دوران دفاع مقدس، هسته ای و مدافعان حرم اهتمام لازم را با رفتار، اعمال، برنامه ریزی و خدمت به مردم داشته باشیم تا بخشی از دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.