به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر سه هزار و 81 طرح عمرانی در استان در دست اجراست که 128 طرح طی 10 روز مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی گفت: در 16 درصد طرح ها الزامات فنی به ویژه در بتن و جوش رعایت نشده و 29 درصد نیز شیت آزمایشگاهی ندارند.
وی با بیان اینکه در سه درصد طرح ها مصالح بومی استفاده نشده است عنوان کرد: با همکاری مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی تلاش می کنیم این رقم به صفر برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: 68 درصد طرح های یادشده بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، 6 طرح آغاز نشده، 2 طرح متوقف شده و در سایر طرح ها نقاط ضعف شناسایی و ارزیابی خواهد شد.
وی گفت: از مجموع طرح های ارزیابی شده، 85 طرح در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری است که این نشان از نگاه مثبت دولت به توسعه مناطق روستایی دارد.
علوی مقدم یادآور شد: کمبود اعتبار و بودجه یکی از موضوعات بسیار اساسی و مهمی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم لذا اگر طرح های عمرانی با نظارت دقیق دنبال نشود با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.
وی افزود: در بررسی های اولیه ای که از دستگاه های اجرایی استان انجام شد، سه دستگاه ضعیف اعلام شد، در مقابل ادارات نوسازی مدارس، شرکت برق، شرکت آب و فاضلاب شهری و اداره کل منابع طبیعی از جمله دستگاه های قوی در این ارزیابی بودند.
وی گفت: همچنین در ارزیابی های صورت گرفته از میان فرمانداران موفق، فرماندار درمیان با 93 امتیاز، فرماندار نهبندان با 80 امتیاز و فرماندار زیرکوه با 75 امتیاز بیشترین تلاش ها را داشته اند.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره کرد و افزود: بحث حفظ آراستگی، سیما و منظر شهری به فرمانداران شهرستان ها ابلاغ شد تا تمهیدات لازم انجام شود.
وی بیان کرد: در جهت ایجاد نشاط برای مسافران، ایجاد و ساماندهی بازارچه های صنایع دستی چون نقش موثری در نگهداشت مسافر دارند طی ایام نوروز مسابقه ای برگزار و جوایزی به دست اندرکاران اهدا می شود.
مهیا کردن مساجد، اماکن بین راهی، فعال کردن اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی، اعزام خودروسازان به فضای مناسب برای رفع نواقص، فراهم کردن بیمه ها برای پرداخت خسارت، رفع نواقص احتمالی در جایگاه های سوخت از دیگر نکاتی بود که وی به آنها اشاره کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.