علی دلخروشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد 51 پایگاه جاده ای و 13 پایگاه شهری است، افزود: هم اکنون ، 72 آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه خودروی فرماندهی عملیات برای خدمات رسانی به مصدومان حوادث چهارشنبه سوری آماده باش است.
وی افزود: این پایگاه‌ها به صورت 24 ساعته فعال است و پایگاه‌های اورژانس امشب (شب چهارشنبه سوری) طبق روال سال‌های گذشته آماده خدمات‌رسانی به مصدومان ناشی از حوادث احتمالی هستند.
دلخروشان با بیان اینکه خودروهای عملیاتی اورژانس بصورت سیار است، اظهار کرد: خودروهای اورژانس 115 استان بر اساس حوادث احتمالی و درخواست‌های امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در بیرجند مرکز استان نیز 12 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ، 2 دستگاه خودروی فرماندهی عملیات و برای نخستین بار یک دستگاه موتورلانس برای پوشش چهارشنبه آخر سال در مناطق پر رفت و آمد و پر حادثه و مبادی خروجی شهر با حضور 50 نفر از کارشناسان اورژانس در حالت آماده باش قرار دارند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی، تعداد مصدمان پارسال در حوادث چهارشنبه سوری را 13 مرد و یک زن در استان اعلام کرد و گفت: بیشترین قربانیان این حوادث در گروه سنی 10 تا 30 سال بودند که همه آنها به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
دلخروشان با اشاره به اینکه بیشترین سوختگی این مصدمان مربوط به ناحیه دست و صورت بود، یادآور شد: در حال حاضر اورژانس و بخش های سوختگی ، چشم پزشکی و گوش و حلق بینی بیمارستان های استان بویژه در بیرجند برای پذیرش مصدمان احتمالی چهارشنبه سوری در حالت آماده باش قرار دارند.
وی از جوانان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه های چهارشنبه سوری خواست از پرتاب مواد محترقه به سمت عابرین پیاده و از آتش بازی در کنار پمپ بنزین و اتومبیل خودداری کنند و به ترقه های عمل نکرده نیز دست نزنند.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.