محمد زنگنه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت مالی از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط توسط این صندوق، میزان اشتغال ایجاد شده طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: این تسهیلات در زمینه ایجاد کسب و کارهای مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کارآفرینی و کارفرمایی و در راستای کمک به تولید، فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی، دامپروری، بوم گردی، صنایع دستی، خدمات IT (فناوری اطلاعات) و صنفی پرداخت شده است.
وی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر در استان گفت: کشاورزی های آب بر و دامپروری های صنعتی بزرگ در برخی مناطق استان از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار نیست و باید به دنبال روش های جایگزین باشیم.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت مرزها و مناطق روستایی توسط روستاییان و عشایر تامین می شود ادامه داد: بایستی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها که اکثر آنها از طریق کشاورزی و دامداری کوچک سنتی امرار و معاش می کنند نسبت به گسترش و کمک به فعالیت های خرد و کوچک در روستاها تلاش کرد.
وی گفت: با همکاری و حمایت سازمان ها و دستگاه های اجرایی، در این زمینه آموزش های تخصصی روستاییان و عشایر و اختصاص اعتبارات ارزان قیمت و قرض الحسنه از اولویت های حال حاضر استان است.
زنگنه یکی دیگر از مشکلات پیش روی استان خراسان جنوبی را نبود رونق و ضعف بازار فروش محصولات صنایع دستی، فرش، جاجیم، گلیم، حوله و گبه استان به دلیل جمعیت کم و نیز گردشگری پایین اعلام کرد.
وی افزود: این مشکل را می توان با ایجاد بازارهای فروش دائمی محصولات صنایع دستی در برخی مبادی و جاده های اصلی استان و بسط آن به سایر مناطق کشور برطرف کرد.
وی گفت: همچنین با برگزاری نمایشگاه های سالانه یا فصلی در سطوح استانی، ملی و منطقه ای تا حدودی می توان بر این مشکلات فائق آمد که صندوق کارآفرینی آماده همکاری و مساعدت با این بخش است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.