به گزارش ایرنا احمد محبی روز یکشنبه در دیدار مدیران و فعالان رسانه ‌ای خراسان ‌جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند گفت: رتبه رسانه‌ های استان به تناسب جمعیت مطلوب و بین سایر رسانه‌ های کشور قابل قبول است.
وی گفت: در حال حاضر 24 ماهنامه، 12 هفته‌ نامه، 10 دو هفته‌ نامه، چهار دو ماهنامه، 22 دو فصلنامه، 22 پایگاه خبری و تحلیلی و هشت فصلنامه در استان فعالیت می ‌کنند.
وی با بیان اینکه 112 خبرنگار زن عضو فعال خانه مطبوعات استان هستند گفت: همچنین 12 مدیر مسئول نشریات، سه مسئول سرپرستی نشریات و 2 مسئول سرپرستی خبرگزاری در استان خانم هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: شهرستان بیرجند با در اختیار داشتن 62 نشریه، بیشترین تعداد رسانه را به خود اختصاص داده است، همچنین شهرستان قاینات 13 نشریه، طبس پنج نشریه، سربیشه، زیرکوه و نهبندان هر کدام با 2 نشریه، بشرویه، سرایان و فردوس هر کدام با سه نشریه، خضری و درمیان هر کدام با یک نشریه در سطح استان فعالیت می ‌کنند.
وی بیان کرد: افراد حوزه رسانه‌ ای و مطبوعات استان نیروهای کارآزموده و با تحصیلات بالا هستند که مزیتی برای استان محسوب می شود.

** 75 درصد فعالان رسانه‌ ای استان را بانوان تشکیل می ‌دهند
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان‌‌ جنوبی نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر 75 درصد فعالان رسانه‌ ای استان را بانوان تشکیل می ‌دهند که در این عرصه فعالیتی جهادگونه دارند.
سجاد رضایی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، دشمن حوزه زنان و بانوان را هدف گذاری کرده و برای مبارزه با فرهنگ ناب اسلامی از تمام تلاش خود استفاده می ‌کند.
وی افزود: در حال حاضر دشمن با به راه انداختن مسأله حجاب اجباری و اختیاری پا به میدان گذاشته است و سعی در تضعیف جایگاه زن دارد.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: نمود رسانه‌ ای عینی و عملیاتی نقشه کنونی دشمن در این استان کمتر مشاهده می شود اما اگر به مطالب به صورت ریشه ‌ای و پایه‌ ای توجه نشود، متضرر خواهیم شد.
وی بر حفظ ارزش و جایگاه زن در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر به این موضوع کم توجهی شود بدون شک نسل‌ های آینده دچار آسیب ‌های اجتماعی گریبانگیری خواهند شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.