به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی روز یکشنبه در مجمع بسیج کارمندان خراسان جنوبی افزود: اگر امروز در جامعه گاهی اوقات بی عدالتی احساس شود باید تلاش شود این بی عدالتی کم شود و این حرکت به سمت اجرای معروف و پرهیز از منکر است.
وی اظهار کرد: برای اجرای عدالت باید آن را از نزدیک ترین افراد خود آغاز کنیم و به سمت شایسته سالاری پیش برویم.
وی ادامه داد: تجربه ارباب رجوع اداره ها در خصوص عدالت موثر است، بعضی جاها امکانات داریم که باید عادلانه انجام دهیم و در جایی هم که امکان ندارد باید صادقانه به مردم بگوییم که امکان انجام آن را نداریم.
وی یادآور شد: مردم ایران مردم بزرگوار و با گذشت هستند و هر جا بدانند امکان انجام کاری نیست حقایق را می پذیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: به لحاظ علمی، جرم پاسخ یک شخصیت به یک موقعیت است که نباید این موقعیت ها را ایجاد کرد و نباید شخصیت ها را به سمت و سویی هدایت شوند که دست به کارهای خلاف شان انسانی بزنند.
اسماعیلی گفت: بحث شفافیت به عنوان یک بحث علمی در تمام دنیا پذیرفته شده، هرچه مدیران شفاف تر عمل کنند و مردم در راستای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات بیشتر در جریان باشند و مدیریت ما ویترینی و قابل مشاهده باشد به نفع خود مسئولان است و مردم احساس می کنند که چیز پنهانی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: روحیه بسیجی که همه جا از آن بهره گرفته شده باید تقویت شده و همه به سمتی بروند که جوان ما مثل قبل با افتخار بگوید بسیجی است.
وی یادآور شد: شرایطی ایجاد شود که کارمند بسیجی احساس کند که در مدیریت مشارکتی نقش دارد و حرفش قبول می شود.
وی اضافه کرد: حوادثی که سه ماه اخیر در کشور رخ داد به دلیل این بود که دشمن به سمت ناامید کردن مردم از نظام بود همه مسئولان تلاش کنند امید را در جامعه تقویت کنند.
اسماعیلی گفت: اختلاف سلیقه موضوع طبیعی است، باید با هم مباحثه و نقد و بحث کنیم و آنجا در رابطه منافع کلان ملی و استان است با اتحاد و همدلی پیش رویم.
وی افزود: به زودی منشور گفتگوی سیاسی در استان طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور اجرا می شود و همه ما باید بجای تخریب یکدیگر، در هر شهرستان یک کانون توسعه ای ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: از فضای همدلی و معنوی موجود به شکلی استفاده شود که خراسان جنوبی، از همه جهات به وضعیت توسعه ای بهتری دست یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: نسل ما و نسل قبل ما با پوست، گوشت و استخوان خود نقشی را که بسیج در دوران دفاع مقدس ایفا کرد به خوبی احساس کردند.
اسماعیلی گفت: در مقطعی که دنیای سلطه و غرب جنگ نابرابر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی راه انداخت نیروی بسیج نقش بی بدیل در آن دوره داشت.
وی یادآور شد: ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی(ره) تصمیم به ایستادگی روی پای خود داشت و به همین دلیل استکبار جهانی صدام دیکتاتور را علیه ایران شوراند ودر آن شرایط مردم با اتحاد و همدلی با تمام توان از کشور دفاع کرده و حتی ذره ای از خاک وطن به اشغال دشمن در نیامد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بسیج ما شجره طیبه است، این شجره برای مسائل مادی و کشورگشایی نبود بلکه با خلوص نیت و بدون هیچ چشمداشتی در همه عرصه ها تلاش می کند.
اسماعیلی گفت: هرچه دشمنی های علیه ملت آشکار تر شود به این نتیجه می رسیم که با یکدیگر بسیجی وارتر و مهربان تر باشیم و تحمل ما نسبت به هم بیشتر باشد.
وی افزود: نظام ما از 2 بخش جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده و جمهوریت به این معنی است که مردم در تعیین سرنوشت خود نقش داشته و اسلامیت هم به معنی حاکمیت قوانین اسلامی در کشور است.
وی اظهار کرد: در راس نظام ولی فقیه جامع الشرایط وجود دارد و در عرصه های مختلف بهترین سکان دار نظام مقام معظم رهبری بودند و کشور را از گردنه های پر پیچ و خم به خوبی عبور دادند.
وی تصریح کرد: رسول مکرم اسلام(ص) فلسفه بعثت خود هدایت اخلاق مردم معرفی کرده و اصل هشتم قانون اساسی به بحث امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: مردم از طریق امر به معروف بر رفتار کارگزاران نظارت دارند ، مسیر این حرکت به گونه ای باشد که در آن نفع و خیر عمومی و حاکمیت ارزش های انسانی و اسلامی، کرامت انسانی و احترام به نوع بشر نقطه مطلوب باشد.
اسماعیلی گفت: اگر به دنبال یک جامعه اسلامی مطلوب هستیم باید از فرهنگ گذشت، ایثار،برادری و برابری حراست کنیم.
وی افزود: بهترین جوانان و نخبگان کشور به لحاظ شایستگی، سلامت و اعتقاد برای دفاع از کشور جان خود را نثار کردند، وظیفه ما ادامه این مسیر است.
اسماعیلی اظهار کرد: اوج خلقت و هنرنمایی خداوند آفرینش متفاوت انسان هاست، هر یک از ما سلیقه و نظر خود را داریم اما جمع این سلیقه ها باید به یک نفع و خیر عمومی منجر شود.
وی تاکید کرد: نفع عمومی مباحث اعتلای جامعه و ارتقای فرهنگ تحمل یکدیگر و از خود گذشتگی زمینه رشد جامعه را فراهم می کند.
رئیس بسیج کارمندان خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: بخش مهمی از سرنوشت هر جامعه در دست مدیران آن جامعه است برای تحقق تمدن اسلامی باید دولت اسلامی ایجاد شود.
سرهنگ مهدی صادق احمدی افزود: در دولت اسلامی کارگزاران آن در سطح مختلف باید منطبق با معیار های اسلامی باشند و در یک دولت اسلامی جامعه و کشور اسلامی می شود.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری شهریور سال 1396 در دیدار با طلاب و روحانیان تهران فرمودند که هنوز نه دولت و نه جامعه ما با وجود سپری شدن راه زیاد، اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه مدیران نظام اسلامی از مردم و برای مردم هستند و از مدیریت سوء استفاده استفاده نمی کنند، اضافه کرد: نخستین شاخصه دولت اسلامی شاخصه اعتقادی و اخلاقی و همراه با اخلاص و وجدان کاری است.
اسماعیلی گفت: دومین شاخصه دولت از منظر معظم له خدمت به خلق است و ایشان مدیریت جهادی را بر دیوان سالاری فرسوده ترجیح می دهند.
وی افزود: عدالت سومین شاخص دولت اسلامی است که ایشان در بهمن ماه سال جاری در دیدار مردم آذربایجان، دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت وعدالت نام نهادند.
وی اظهار کرد: کارمندان بسیجی از مدیران استان تقاضا دارند که به بسیجی ها در اسلامی کردن محیط اداره کمک کنند.
رئیس بسیج کارمندان خراسان جنوبی گفت: مدیران از ظرفیت ائمه جماعت برای مباحث اعتقادی و اخلاقی کارمندان استفاده کنند.
صادق احمدی افزود: در سال آینده با توجه به برگزاری جشنواره کنگره ملی 2 هزار شهید استان، از مدیران استان تقاضای مساعدت حداکثری برای اجرای مطلوب این جشنواره را داریم.
*7559* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.