به گزارش ایرنا غلامرضا اشرفی شنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک ‌های استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: مجموع اعتبارات اشتغالزایی ابلاغی به استان در سال جاری 199 میلیارد تومان بوده که تاکنون 115 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع اعتبار اشتغالزایی استان تاکنون 56 میلیارد تومان معادل 49 درصد تسهیلات به متقاضیان و کارآفرینان پرداخت شده است.
وی گفت: در کمیسیون فنی اشتغال استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌ های اجرایی و مدیران بانک‌ها برگزار شد 35 طرح به مبلغ 20 میلیارد تومان به تصویب رسید.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان ‌جنوبی افزود: از طرح‌ های مصوب، هفت طرح در حوزه میراث فرهنگی، 23 طرح در حوزه جهاد کشاورزی، 2 طرح در حوزه حمل و نقل و 2 طرح در حوزه صنعت و معدن تصویب شد.
وی درباره اجرای طرح مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی اظهار کرد: امسال تعهد استان در این طرح 560 نفر بود که تاکنون 682 مهارت ‌آموز جذب شده اند.
اشرفی با اشاره به تحقق 22 درصد طرح اشتغال دانش آموختگان گفت: سهمیه پیش‌ بینی شده طرح دانش آموختگان در استان 2 هزار و 25 نفر بود که از این میزان تاکنون 450 نفر جذب شدند.
وی مجموع اعتبارات مشاغل روستایی و عشایری استان را 44 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از زمان ابلاغ طرح اشتغال روستایی و عشایری تاکنون 241 طرح به بانک ‌های عامل معرفی شده است.
وی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید اعتبارات اشتغالزایی مصوب استان را تا پایان تیرماه 97 به طور کامل جذب کنند در غیر این صورت سال آینده سهمیه استان حذف و به سایر استان‌ ها اختصاص داده می شود.
اشرفی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 172 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد و در مجموع 2 هزار و 309 شغل در این حوزه ایجاد شده است.
استان مرزی خراسان جنوبی با 151 هزار و 193 کیلومتر مربع وسعت از این نظر سومین استان ایران محسوب می شود و براساس سرشماری سال 1395، جمعیت آن برابر 768 هزار و 898 نفر می‌باشد که از این نظر بیست و هشتمین استان کشور است.
بخش کشاورزی و صنایع جنبی آن، معدن، صنایع دستی و خدمات بویژه گردشگری از فرصت های ایجاد اشتغال در این استان است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.