به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از اسوه های صبر و استقامت خراسان جنوبی که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران در بیرجند برگزار شد افزود: فوکویاما (نظریه پرداز غربی) بارها عنوان کرده که افق پرواز شیعیان در حال اوج گرفتن است و سپری به عنوان ولایت فقیه از آن محافظت می کند.
وی اظهار کرد: اگر این اوج امروز در سراسر جهان نمود یافته برگرفته از رشادت شهدا و ایثارگران و صبر و مقاومت خانواده های آنهاست و باید آن را قدر دانست.
وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا، فاطمه زهرا (س) را الگو قرار داده اند گفت: در 36 جنگی که پیامبر اسلام (ص) فرماندهی آن را به عهده داشت و حضرت علی (ع) هم کنار پیامبر می جنگید بعد از جنگ، ایشان با بدن زخمی و خسته پدر و شوهر مواجه می شد و صبر و مقاومت او زبانزد خاص و عام بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حضرت هاجر و زینب کبری (س) را از دیگر اسوه های صبر و استقامت بیان کرد و گفت: حضرت هاجر حدود 13 سال با فرزندش تنها زندگی کرد و بعد از آن هم تسلیم حکم خداوند برای قربانی شدن فرزندش شد.
وی افزود: زینب کبری (س) هم پس از واقعه روز عاشورا گفت 'ما رایت الا جمیلا یعنی هیچ چیز جز زیبایی ندیدم' و مادران، همسران و دختران شهدا هم این صبر را الگو گرفته اند.
حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: همسران شهدا مردان خود را به عنوان قوام زندگی شان پاس می داشتند اما وقتی لازم بود این قوام در راه خدا از آنها گرفته شود کوتاهی نکردند و حتی شهدا را همراهی کردند.
وی دفن شبانه، اشک در غربت پدر و افشاگری پس از ماندن بین در و دیوار را از مهمترین ویژگی های بانوی صبر و استقامت اسلام بیان کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) تا آخر عمر با صبر و مقاومت خود در برابر ظلم ایستادگی کرد تا اسلام زنده نگه داشته شود.
وی ادامه داد: جوانان ما امروز نه تنها در مرزهای جغرافیایی بلکه در کشورهای یمن، سوریه، عراق، لبنان و ... امید آزادی خواهان عالم قرار گرفته اند و حتی آزادی خواهان در قلب اروپا و کشورهای غربی به فرزندان ما به عنوان ام القرای جهان اسلام دل بسته اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: این نعمت ها حاصل انقلابی است که سیراب از خون شهدا و ایثارگران است و از طرفی رهنمودهای داهیانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری چشم همه جهانیان را به خود خیره کرده است.
وی گفت: شهدا و ایثارگران، رسالت خود را به خوبی انجام دادند و خانواده های آنها با صبر و مقاومت این رسالت را تکمیل کردند که امیدواریم ما هم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.
در این جشنواره از 72 همسر، مادر و دختر شاهد و ایثارگر که همواره رنج های مربوط به زندگی ایثارگران را متحمل شده اند، تکریم و تجلیل شد.
همچنین در این همایش کتاب مشق عشق و مستند سلام شهیدان گمنام رونمایی شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.