به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (چهارشنبه) در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات فعال در اداره کل زندان ‌های استان با اشاره به اینکه انسان دارای فطرت، عقل و دین است ولی نفس و شیطان نیز انسان را وسوسه می‌کند افزود: انسان گاهی اوقات از خود غافل شده و دچار لغزش می‌شود.
وی بیان کرد: اگر این ارگان ‌ها به وظایف خود درست عمل می‌کردند، لغزش‌ها در انواع مسائل اجتماعی کاهش چشمگیری می‌یافت.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: مسئولیت مقدس تبلیغ و نصیحت از نوع کار پیغمبران است.
وی با بیان این که بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی ندامتگاه به حساب می‌آید اضافه کرد: براساس آگاهی که به افراد داده می‌شود تفهیم می‌شود که راه بدی را انتخاب و اشتباه کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید فکر و عمل افراد در زندان‌ها بازسازی تا در شرایط مناسب به جامعه بازگردد تا بتواند به زندگی آبرومندانه خود ادامه دهد.
وی با بیان این که زندان ‌های کشور در حال حاضر مناسب‌ترین شرایط را دارند گفت: افراد در شرایط عادی از هر حیث آزاد هستند به گونه‌ای که هم نفس آنها را وسوسه و هم فکر آنها از هر طرف درگیر زرق ‌و برق‌های دنیاست، در مجموع انسان به ظاهر مخاطب ولی افکارش در جاهای دیگر مشغول است.
وی ادامه داد: در زندان به دلیل تلخی سلب آزادی، افراد ارتباطی با انواع کارها و شغل‌ها ندارند و ذهن افراد درگیر اینگونه مسائل نیست لذا مخاطبان خوبی هستند که صحبت در آنها تأثیرگذار است.
امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید به زندانیان امید دهیم تا فکر خود را بازسازی کنند گفت: باید به آنها بیاموزیم تا دوست را از دشمن تشخیص داده و برای برگشت به جامعه خود را آماده کنند.
وی به حضور روحانیت در زندان‌ها اشاره کرد و افزود: بذر تبلیغاتی که روحانیت در راستای آن تلاش می‌کنند در یک زمین شیار شده و آماده قرار دارد که خود در زمینه تغییر و اصلاح افراد مؤثر است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی به وضعیت زندان‌ها در گذشته اشاره کرد و گفت: در زندان‌های گذشته مجرمان اصلی آزاد بوده و کسانی که به زندان می‌رفتند گاهی افراد سیاسی بودند که برخی از آنها زیر شکنجه‌ها شهید می‌شدند.
وی همچنین به وضعیت اسرای ایرانی و عراقی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: رفتار ایرانیان با اسرای عراقی در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی نیک و سازنده بود در حالی که اسرای ایرانی مدام زیر شکنجه بودند.
نماینده ولی ‌فقیه در خراسان ‌جنوبی با اشاره به اذعان برخی مسئولان عراقی درباره شکنجه‌ ها بیان کرد: برخی مسئولان عراقی به این باور رسیده بودند که اسرای ایرانی ساخته شده و پرورش می‌یابند و در همین راستا اسرای ایرانی را به شدت تحت شکنجه قرار داده و گاهی دیوانه می ‌کردند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.