به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در جمع روحانیون و ائمه جماعت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: دوستی بی نام و نشان و گمنام کارکنان جمعیت هلال احمر مبتنی بر اخلاق و معنویت است که برخی اوقات حتی جان خود را برای برقراری این ارتباط از دست می دهند.
وی اظهار کرد: دوستی کارکنان جمعیت هلال احمر به گونه ای است که رحمتش به افراد ناشناس هم می رسد یعنی در مواقع امدادرسانی، امدادگر دوستی و خدمت رسانی برای کسی می کند که شناختی از وی ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح وجود روحانی در دستگاه ها و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی همکاری های معنوی، فرهنگی و علمی، استخوان بندی ایمانی نهادها را تقویت می کند و به هر میزان که تلاش در این زمینه بیشتر باشد گام های موثرتری برداشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارزش کار روحانیون در راه رسالت شان تداوم کار پیامبران است افزود: روحانیون می توانند با راهنمایی های خود از آفت هایی که در برخی مکان ها وجود دارد و منجر به نفوذ می شود، جلوگیری کنند.

** برپایی 22 پایگاه ایمنی و سلامت در ایام نوروز
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: در طرح ایمنی و سلامت این مجموعه 22 پایگاه نوروزی در سراسر استان برپا می شود.
حجت الاسلام علی محمد درویشی افزود: در تمامی این پایگاه ها اگر پایگاه در کنار مساجد بین راهی برپا شود نماز در مساجد و در غیر اینصورت در خیمه های تعیین شده برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه خیمه های نماز مجهز به تمام امکانات مورد استفاده خواهند بود گفت: در طرح سحاب هم افرادی با دوچرخه مسیرهای مسافران را راهنمایی خواهند کرد و تعدادی هم با توزیع بروشور، نماز، نقشه و طرح کودک یار خدمت رسانی می کنند.
وی اظهار کرد: در شهرهای پر تردد مثل بیرجند، طبس، قاین، فردوس و ... روحانیون در پایگاه ها مستقر می شوند و پاسخگوی سئوالات شرعی افراد خواهند بود.
درویشی از برگزاری دوره های رفاقت مهر و طرح دادرس خبر داد و افزود: در طرح آمادگی دانش آموزان در روزهای سخت دوره هایی برگزار می شود و آمادگی آنها مورد بررسی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: جمع آوری نذورات و کمک های مردمی و مدیریت آن در مسئله میانمار و زلزله کرمانشاه به خوبی صورت گرفت و خراسان جنوبی نقش بی بدیلی در این زمینه داشت.
وی در اختیار قرار دادن سه بیمارستان در شهرستان های بیرجند، طبس و فردوس که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است را از مهمترین درخواست های جمعیت هلال احمر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با هم افزایی بیشتر بتوانیم در راستای رسالت خود قدم برداریم.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.