به گزارش ایرنا معاون فرهنگی موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس سه شنبه شب در شب شعر ریحانه در طبس گفت: مدت ها پیگیر بودیم که شعبه انجمن ادبی رضوی در شهرستان طبس تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز کند که این اقدام موثر صورت گرفت.
حسن فروزان افزود: یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای پاسداشت هر چیزی آغشته کردن آن به هنر است و شاید بهترین روش یا یکی از بهترین روش هایی که می شود مقام والای بزرگترین بانوی جهان اسلام را پاسداشت و مقام والای زن را گرامیداشت این است که فضیلت ها و سیره و روش و منش حضرت زهرا (س) را با شعر آمیخته کنیم.
وی گفت: به همت آستان قدس رضوی و دستور صریح تولیت آستان قدس رضوی در همه مراکز استان ها شعبه انجمن ادبی رضوی فعال می شود و این دستور یک ماه است که صادر شده و در اکثر مراکز استان ها فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی تنها استانی است که شعبه انجمن ادبی رضوی در شهرستان آن تشکیل شده است.
فروزان افزود: حدود یک ماه است که فعالیت انجمن ادبی رضوی در طبس آغاز شده است اما از امروز به طور رسمی فعال شد.
وی اظهار کرد: پشنوانه خوبی که آستان قدس رضوی از شعرای شهرستان از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی، حضور اساتید فرهیخته و برجسته از سطح استان خواهد داشت که به طور یقین به ارتقای سطح شعر شهرستان کمک خواهد کرد.
معاون فرهنگی موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) گفت: ویژه برنامه شب شعر ریحانه با همکاری انجمن ادبی رضوی، آستان قدس رضوی و با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس برگزار شد.
انجمن ادبی رضوی (تاسیس 1369) از دیرباز محفل عرض ارادت ادیبان و شاعران ولایی خطه خراسان به پیشگاه حضرت امام رضا (علیه السلام) بوده و با برگزاری جلسات هفتگی شعرخوانی در جوار بارگاه مطهر رضوی میزبان گلواژه های شعر شاعران و دلدادگان حضرتش می شود.
این انجمن علاوه بر آن که وجود شعرایی برجسته را در سبقه خود محفوظ داشته، ‌تلاش دارد تا استعدادهای بالقوه و جوان را در این راستا شناسایی،‌ شکوفا و بارور نماید.
از دیگر فعالیت های انجمن ادبی رضوان می توان به برگزاری شب های شعر، شب‌های داستان خوانی،‌ جلسات نقد و بررسی کتاب و نیز پژوهش،‌ گردآوری و تالیف کتاب در حوزه شعر،‌ ادبیات داستانی، نمایشنامه و فیلمنامه اشاره کرد.
این انجمن می کوشد با ارتباط گسترده با شعرا و نویسندگان فارسی زبان،‌ حیطه فعالیت خود را در انتقال مفاهیم رضوی در قالب دلنشین ادبیات وسعت بخشد.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.