پرویز آرامنش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به درگیر بودن کشورهای همسایه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با ورود این حیوانات در استان احتمال شیوع این بیماری وجود دارد که سلامت مردم را به خطر می اندازد.
وی با بیان اینکه با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد اظهار کرد: در صورت کشف لاشه، اجزا و جانوران زنده به دستور محاکم قضایی کشفیات در اختیار این اداره کل برای تعیین تکلیف قرار می گیرد.
به گفته وی جانوران و پرندگان بومی در صورت سلامتی به زیستگاه های مربوط منتقل و رهاسازی می شوند اما برخی حیوانات غیر بومی به دلیل مشکلات احتمالی در محیط زیست، تا پایان عمر در اسارت و قفس نگهداری می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: گونه هایی که به عارضه ای دچار هستند پس از بررسی های موجود معدوم و تعدادی که از لحاظ بهداشتی سالم هستند به طبیعت دوستان برای نگهداری هرچه بهتر تحویل داده می شوند.
هم اکنون 2 میلیون و 54 هزار و 628 هکتار (13.6 درصد) از وسعت خراسان جنوبی به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، « مظفری»، « آرک و گرنگ»، « شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و « نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.